March 6, 2001
Vad jag förstått så är det så att allt kan tanka ner fritt på internet bara för den skull inte är tillåtet att dela med sig av..
Som t.ex. så har jag stött på att patcher till div spel bara hostas av speltilverkaren eller av dom godkänd mirror.
Om du nu vill vara helt laglig så du får nog kolla upp det där i varje fall, även om jag tror att det är ganska ovanligt att det är så.
April 23, 2003
Gorgeous-George wrote: Vad jag förstått så är det så att allt kan tanka ner fritt på internet bara för den skull inte är tillåtet att dela med sig av..
Som t.ex. så har jag stött på att patcher till div spel bara hostas av speltilverkaren eller av dom godkänd mirror.
Om du nu vill vara helt laglig så du får nog kolla upp det där i varje fall, även om jag tror att det är ganska ovanligt att det är så.
well, APB (mest lol.), kommer knappast gnälla på lite *nix-distar.
June 20, 2002
POE wrote: [quote=Gorgeous-George]Vad jag förstått så är det så att allt kan tanka ner fritt på internet bara för den skull inte är tillåtet att dela med sig av..
well, APB (mest lol.), kommer knappast gnälla på lite *nix-distar.
Själva grejen med GNU är väl dessutom att man faktiskt får sprida vidare, och till och med ta betalt för att sprida vidare om man så vill.
Så saker under GNU-licens ska inte vara något problem med lagen, däremot vet jag inte om hubbägarna kommer att vara lika glada.
January 21, 2005
skinner wrote: Är jag laglig om jag bara delar ut typ Linux mm på DC++ allså inget som är skyddat? Tänkte bara gratisprog.
Kommer du garanterat inte göra. Har själv delat ut en 20gb med linux distar plus lite annat freeware skit på Dc inte hänt något. Det är väl när du börjar dela med dig av filmer och musik som det är "olagligt"
November 4, 2002
boogey wrote:
Själva grejen med GNU är väl dessutom att man faktiskt får sprida vidare, och till och med ta betalt för att sprida vidare om man så vill.
Så saker under GNU-licens ska inte vara något problem med lagen, däremot vet jag inte om hubbägarna kommer att vara lika glada.
Men du får inte tjäna pengar eller hävda att det är du som är "pappa" till saker som är licensierade under GNU. Det är fortfarande upphovsrättsmannen som "äger" ursprungsprogrammet.
En sak är dock säker, jag kommer aldrig tanka Linuxdistar av dig när jag kan tanka 100ggr fortare från Sunet. Men vill du bidra så vassågod. Det är tanken som räknas.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
November 4, 2002
Cezar wrote: [quote=Redfaction]APB gör inget det bara går ut i medier och försöker skrämma.
Ja det är inte första gången dem gör det. Läs historian om polisutredaren som håller i förundersökningen för killen som åkte fast för att uploada. Ingen vacker historia.
Länk?
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
1 Guest(s)