October 6, 2003
Ja hej alla glada datoranvändare. Vi har nästan alla något gemensamt, vi sitter uppkopplad med bredband i olika hastigheter.
Jag har haft Telia i närmare 5-6 år nu. 0,5Mbit-tjänsten. Alltid fungerat klockrent. Sedan så levererade de sin 8Mbit-tjänst. OJ VAD BRA tänkte jag då och ringde och beställde direkt, mina 4-5Mbit (fick inte mer) kom på ca 30 minuter.
Jag började genast testa hastigheterna. Kom max upp i 600 från http://www.fragzone.se -Nåja, det får duga.
Jag är nöjd i ca en vecka, sen börjar problemen. Mitt bredband tappar sin anslutning, dvs det går ner allt för jämnan. Jag ringer deras kundtjänst, men det är antagligen fel på signalerna mellan modemet och routern. Ok, jag testar ännu en router, samma fel.
Ringer igen, då ska de kolla upp och se om det är driftstörningar osv. Inget blir bättre, fortsätter att ringa men telia vill tydligen inte veta av mitt problem och svarar bara med att felet ligger hos mig.
Vi tar hem en tekniker som rotar lite i sladdarna, ger oss en räkning på 1200:- Men det fortsätter att krångla.
Min kompis som också har Telia 8000 och bor ca en km ifrån mig, han hade exakt samma problem.
Men sedan så degraderade Telia ner hans tjänst till vanliga Telia 500 för att han bodde för långt ifrån.
Jag ringde då kundtjänst igen och de gjorde en mätning, det tog 3 minuter och då fick jag reda på att jag bodde 5,5 km ifrån stationen. Max för Telia 8000 är 3,5.
Detta betyder att Telia har sålt en tjänst till mig som jag aldrig har kunnat få. Nu sitter jag här, med Telia 500 igen och allt är bra med anslutningen.
Men visst blir man sur? Men jag ska byta bolag till kanske BBB efter en månad, för vi fick en månad gratis av Telia som ursäkt.
Vi får inte heller betala teknikern, det sköter Telia.
Vi har inte förlorat pengar i det här, men jävla massa jobb och tid. Fan vad sur man blir.
October 25, 2003
BearznaiL wrote: Grejjen är den att Telia 2000 kostar efter ett visst antal GB nertankat väl? Eller har de tagit bort det? I vilket fall som helst nöjer jag mig inte med 2Mbit, jag ska ha minst 8 och det i slutet av månaden 🙂
2000 gorde det förr, men Felia har tagit bort det nu.
Du får tanka hur mycket du vill för 449 i mån.
June 17, 2002
BearznaiL wrote: Grejjen är den att Telia 2000 kostar efter ett visst antal GB nertankat väl? Eller har de tagit bort det? I vilket fall som helst nöjer jag mig inte med 2Mbit, jag ska ha minst 8 och det i slutet av månaden 🙂
Nope.. inte längre.. dom tog bort att man måste pröjsa för tankade gig nu i februari typ eller när det nu var...=)
February 1, 2002
Skumt, jag bor 2.2km ifrån eller va det va o fick inte ens så hög hastighet som du hade... telia hjälper ju inte till heller eftersom jag trots allt får högre hastigheter än 3mbit 🙁
1 Guest(s)