January 17, 2002
Nu har jag kollat vilka portar jag blir spammad på, och det är ENDAST Port 445...
Innan detta börjar -Typ 20-30 minuter efter att jag startat datorn - är min netstat ren och fin och visar bara de saker jag har uppe, men efter att det börjar blir det såhär då man skriver "netstat -a" i cmd...
http://upload.stormaz.servebee.....e=conn.jpg
Det där är bara ca 1/3 av listan av mysko saker...
Min conn log blir runt ca 1 meg på 20 minuter, och bara port 445...
Port 445 är enligt google NetBios, det har jag stängt av, men hur ska jag kunna veta om port 445 inte är öppen längre? Får ju ingen bekräftelse nånstans, och PeerGuardian tar upp 99% av min processorkraft då detta börjar... Jag kör nyaste black ice + PG
July 8, 2003
CoLiC wrote: [quote=caged]Jag är också väldigt intresserad över varför de vill ha kontakt med våra datorer. Jag menar, de har väl inte rätt att göra något alls?
Har du samma problem?
Ja, fast knappast så många som du har. Som mest kanske 5 olika ställen på en vecka.
July 8, 2001
det cirkulerar massa gamla maskar och annan skit på internet, men dessa är så gamla att dom inte påverkar ett uppdaterat operativsystem. men antivirusprogrammen känner ändå av dom.
jag säger inte att det är detta du råkat ut för men kanske.
sedan kan det va så att personen som hade ditt ip-nummer före dig hade kontakt med dessa personer/program. och nu försöker de konakta dig.
jag skulle tippa med stor sannorlighet att det bara är ett ofarligt program som sköter sig själv.. :p
2 Guest(s)