January 23, 2002
Har problem med hastigheten i min FTP när folk tankar från mig.
De får inte mer än ca 20kb/s trots att jag sitter på 10Mbit-lina.
T.ex. DC får full hastighet när jag testar med det, använder ju inte det normalt för det är ju olagligt. 🙄
Jag har inget prog som ska begränsa hastigheten och jag hittar inte något om att jag skulle ha aktiverat det i mitt FTP prog (BulletProof 2.15) eller i min router/firewall.
Vad är fel?
January 23, 2002
Kenjo wrote: Att dela ut filer är olagligt .. lagen infördes den 1 januari 2004 .. det är förbjudet att dela med sig av filer på internt i sverige.. damn Kids.. att ni aldrig lyssnar/tittar på nyheterna..
Beror ju på vad det är för filer.
Jag delar ut egna filmer från motorträffar och tävlingar, samt lite drivrutiner å shareware å sånt.
Allt är lagligt. 🙄
August 2, 2001
Kenjo wrote: Att dela ut filer är olagligt .. lagen infördes den 1 januari 2004 .. det är förbjudet att dela med sig av filer på internt i sverige.. damn Kids.. att ni aldrig lyssnar/tittar på nyheterna..
kan vi få se en källa? har för mig att den lagen vart uppskjuten...
December 15, 2002
Rättelse: På grund utav skrivelser från en rad olika aktörer på marknaden är den nya lagen kring upphovsrätt ännu ej tagen i bruk (som skulle börjat gälla 1 Januari). Att dela ut upphovsskyddat material har aldrig varit lagligt när de gäller program och spel. De som varit oklart är diskussionen kring främst musik.
Som de ser ut just nu kommer lagen att träda ikraft i slutet på 2004 alternativt början av 2005.
Värt att poängtera är ju dock att lagen i sig inte förbjuder p2p eller annan fildelning så länge själva materialet faller inom ramarna för ej upphovsrättsskyddat material.
Om du fortfarande är lika övertygad kring att den skärpta lagen redan gäller vill jag se referenser som stödjer ditt påstånd.
Edit: Saxat ifrån Justitiedepartementet -
"Lagändringarna i förslaget skulle ha trätt i kraft den 1 januari 2004. Vad har hänt?
Förslaget har varit ute på remiss (till oktober 2003). Det har kommit in ca 130 remissvar och en mängd e-post och brev från allmänheten. De synpunkter som kommit in övervägs i det fortsatta arbetet med lagrådsremiss och proposition. Propositionen planeras till maj 2004, men det kan även bli senare. Det innebär att lagändringarna tidigast kan träda i kraft under hösten, men mer troligt vid årsskiftet 2004/05."
http://justitie.regeringen.se/.....hallet.htm
Ledsen över detta hemska OT i din tråd Steel. Ska försöka svara på din fråga strax.
January 23, 2002
Har provat att koppla bort routern samt att byta port på FTPn men det hjälpte inte. 😕
Med att ansluta lokalt menar du då att jag skulle dra med en annan dator i nätverket eller ansluta med datorn som FTPn ligger på, eller är det ingen skillnad? Lite newbie känns det som
1 Guest(s)