February 17, 2004
Hade tidigare problem med drivrutiner till ett nätverkskort i Win98. Sedan försökte jag med ett annat nätverkskort, installation gick på 1 min, klart. Nu har jag ett liknande kort med samma j****ska problem. Jag har hållt på i timmar o e less på ett. Den hittar kortet men kan inte tolka drivrutinerna. När jag ska installera drivrutinerna frågar den efter 50 filer på 5 olika platser, tar typ 30 min. Nu har jag fått upp kortet i enhetshanteraren dock med varning. Vid uppstart talar den om att kortet ej fungerar korrekt.
Har 3 disketter, 1 är "installationsdisk"
Har ett Realtek RTL8029(AS) PCI Ethernet NIC
Hur ska man gå till väga när den vägrar att fungera. Någon som har bra tips? Har aldrig varit med om att det tar mer än max 1 h o installera ett nätverkskort, knappt det.
Använder Windows 98
/Dani
January 26, 2003
Har väll inget direkt svar på din fråga, har själv suttit otaliga timmar o försökt få in drivisar på win9x.
Men kan säga så mkt som att windows 98 verkligen är dåligt, kanske kan vara ide att byta upp dig till windows 2000/xp ? där behöver du med största sannolikhet inte bekymmra dig över några sådana problem överhuvudtaget 🙂 .
April 26, 2004
Har du ens testat att söka på google efter "RTL8029"? De första 10 träffarna är drivers. Det går att Googla annat än bara porr!
Tillverkaren av ditt nätverkskort är Realtek http://www.realtek.com.tw så det är ju en bra start. Där på första sidan finns en direktlänk till en
drivrutin för 8029(AS)
February 17, 2004
Löste sig till slut. Fel drivrutiner var installerade, jag hade:
Realtek 8029
Den ville ha Realtek 8139. glömde att testa den andra disketten då det tidigare kortet ignorera den!
i forsättn. ska jag inte hålla på mer än max 30min för installation av nätverkskort, mer så är det nått fel
/Dani
1 Guest(s)