June 28, 2001
Jag är på jakt efter info hur man confar ett nätverk så det blir relativt säkert.
Ska fixa flera hemmanätverk och jag vill inte släppa in vem som hellst, har förstått att WPA är bättre än WEP men dock inte lika säkert som att köra IPSEC.
Har lyckats aktivera kryptering på en 3Com router med enormt mycket olika inställningar men den låste ute laptopen som den skulle släppa in.
Men sedan tar det stopp, Har någon nån länk till en bra Guide eller känner sig manad att skriva en så skulle det uppskattas.
(Ja jag har sökt men inte hittat nått vettigt alls.)
January 20, 2003
Aktivera WPA, ställ in ett lösenord, spara inställningar.
Koppla ifrån det trådlösa, anslut igen, den bör fråga efter en nätverksnyckel. du anger det som du skrev in i routern.
Om du låses ut ur routern kan du alltid koppla upp dig via kabel då krypteringen inte påverkar detta alls.
Det enda man behöver tänka på egentligen är att matcha inställningarna för kortet och routern.
IPSec har däremot inget att göra med WLAN.
June 28, 2001
Guufi wrote: Aktivera WPA, ställ in ett lösenord, spara inställningar.
Koppla ifrån det trådlösa, anslut igen, den bör fråga efter en nätverksnyckel. du anger det som du skrev in i routern.
Om du låses ut ur routern kan du alltid koppla upp dig via kabel då krypteringen inte påverkar detta alls.
Det enda man behöver tänka på egentligen är att matcha inställningarna för kortet och routern.
IPSec har däremot inget att göra med WLAN.
Men hur hittar jag routern om jag har stängt av SSID ?
först på med WPA, logga in och sedan av med SSID ?
ViU wrote: Glöm inte att ändra lösenord till AP:n (alltså det du ger när du skall logga in och confa den).
Heh klassiker.
1 Guest(s)