October 26, 2002
finns det nått program som gör att man kan fördela bandbredden på olika datorer i nätverket t.ex. om mna vill att en dator ska bara kunna utnyttja max 25% av kapaciteten och en annan använder max 50 % och den tredje använder övriga 25% plus det som finns tillgängligt från de andra
hmmm lite luddit beskrivet kanske men jag hoppas ni fattar...
March 27, 2003
Det beror ju på hur ditt nätverk är uppbyggt, det låter inte som programmet Netlimiter (installerat på nån av datorerna) kan ordna detta.
Du kan iofs ställa in "general upload limit" till 25% av den bandbredd men då påverkas inte bara internet utan också det lokala nätverket.
October 26, 2002
adamnassjo wrote: Det beror ju på hur ditt nätverk är uppbyggt, det låter inte som programmet Netlimiter (installerat på nån av datorerna) kan ordna detta.
Du kan iofs ställa in "general upload limit" till 25% av den bandbredd men då påverkas inte bara internet utan också det lokala nätverket.
nej du har nog rätt jag kollade lite på netlimiter och det värkar inte vara rätt program... jag vill ha nått som man kna begrensa en dator från en annan så att man inte behöver ha programmet på alla...känns som att man måste ha en router med den funktionen om det ska bli verklighet
September 24, 2002
1 Guest(s)