September 25, 2003
Hej hej!
Har haft lite problem senaste tiden med speeden på mina dl:s
Jag kör ioftp och har mina dls landar runt 300 kbit/s, när de förut varit runt 700 kbit/s.
Har affvs lina i karlskrona som ska vara på 10 mbit.
Nån som har lite tips på inställningar eller program som kan speeda upp bredbandet?
Mitt nätverkskort är gigabit lan på ett ic7-max3
October 31, 2003
olleRytter wrote: Hej hej!
Har haft lite problem senaste tiden med speeden på mina dl:s
Jag kör ioftp och har mina dls landar runt 300 kbit/s, när de förut varit runt 700 kbit/s.
Har affvs lina i karlskrona som ska vara på 10 mbit.
Nån som har lite tips på inställningar eller program som kan speeda upp bredbandet?
Mitt nätverkskort är gigabit lan på ett ic7-max3
Vilken version av io kör du?
Om du kör en nyare version så finns det ju bandbredds begränsre inbyggd...
Om det är fallet kolla din ioFTPD.ini effter:
Global_Inbound_Bandwidth
Global_Outbound_Bandwidth
Client_Inbound_Bandwidth
Client_Outbound_Bandwidth
June 6, 2002
Righgor wrote: Jag antar att ni menar 60 kB/s ni som skrivit över. Han skrev faktiskt 300 kbit/s vilket motsvarar 37 kB/s. Så sluta klaga på folk (om det inte är så att han menar 300 kB/s, vilket låter mer troligt på 10 Mbit/s internet).
Han menar faktisk nedladdningshastighet på 300kB/s. Men olleRytter ett råd som jag har att ge dig är att gå in på microsofts hemsida och ladda ned en fil (vilken som helst), jag garanterar att du kommer att maxa din lina.
Själv ligger jag på en BBB lina och när jag tankar därifrån så kommer jag upp i en hastighet på 1.13mb/s konstant. Detta ger dig ju en vink av hur snabb din lina i realiteten är.
Du kan ju också köra TP testet men då kollar den din teoretiska hastighet inte den reella.
Som sagt mitt råd är som skrivet ovan att ladda något ifrån Pyttemjuks hemsida
January 15, 2002
Tyzon wrote: [quote=Righgor]Jag antar att ni menar 60 kB/s ni som skrivit över. Han skrev faktiskt 300 kbit/s vilket motsvarar 37 kB/s. Så sluta klaga på folk (om det inte är så att han menar 300 kB/s, vilket låter mer troligt på 10 Mbit/s internet).
Själv ligger jag på en BBB lina och när jag tankar därifrån så kommer jag upp i en hastighet på 1.13mb/s konstant. Detta ger dig ju en vink av hur snabb din lina i realiteten är.
Då maxxar du ju inte, BBB ska gå i 1.24mb/s som du maxxar 😛
June 6, 2002
Jontez wrote: [quote=Tyzon][quote=Righgor]Jag antar att ni menar 60 kB/s ni som skrivit över. Han skrev faktiskt 300 kbit/s vilket motsvarar 37 kB/s. Så sluta klaga på folk (om det inte är så att han menar 300 kB/s, vilket låter mer troligt på 10 Mbit/s internet).
Då maxxar du ju inte, BBB ska gå i 1.24mb/s som du maxxar 😛
Fan.. det har du ju helt rätt i. Tänkte inte på de....Hejdå!
1 Guest(s)