Banhof ger kompensation för hastighetsproblem!|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Banhof ger kompensation för hastighetsproblem!
SexMachine
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 177
Member Since:
July 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 11, 2006 - 7:15 am
sp_Permalink sp_Print

Fick detta mailet i dagarna. Jag har aldrig varit med om att något bolag gjort såhär, utan bara att dom skriver en max hastighet och sen skiter i om kunderna ligger en bra bit under detta. Bra Banhof!

Bäste kund,

Vi har tyvärr haft lite för stora framgångar i Halmstad vilket orsakat
hastighetsproblem för de som valt våra snabbaste tjänster. Vi kommer därför att
kompensera det belopp som överstiger den hastighet ni fått ut i praktiken.
Kompensationen består av att på eran kommande faktura kommer Bahnhof dra av 340
kr. Denna summa är mellanskillnaden av vår 100 Mbit/s-tjänst och våran 10
Mbit/s-tjänst under 2 månader.

Vi beklagar för eventuella besvär. Vi har nu utrustning på plats för att
aktivera en kraftigt ökad kapacitet och som ska vara igångsatt innan veckans
slut.
Vi har även beställt ytterligare kapacitet i form av en egen fiber till
Halmstad, detta gör att vi i framtiden själva helt kontrollerar infrastrukturen.
Man kan då mycket snabbt utöka kapacitet utan att behöve vänta på
underleverantörer. Detta möjliggör även att vi kan leverera mera avancerade
tjänster till Halmstad inom en ej så avlägsen framtid, som exempelvis IP-TV och
IP-Telefoni.

Har ni några frågor är ni välkomna att kontakta vår kundservice på tel 08-555
771 50 eller e-post [email]kundservice@bahnhof.se[/email]

Vänligen

Bahnhof AB

Dinos
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
Member Since:
September 1, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
1093146
November 11, 2006 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Helt otroligt att ett företag tar lite ansvar. Telenor (BBB) har mycket att lära.

the_C@t
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 354
Member Since:
December 15, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1093187
November 11, 2006 - 11:32 am
sp_Permalink sp_Print

Dinos wrote: Helt otroligt att ett företag tar lite ansvar. Telenor (BBB) har mycket att lära.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 115
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL