July 28, 2003
Fick detta mailet i dagarna. Jag har aldrig varit med om att något bolag gjort såhär, utan bara att dom skriver en max hastighet och sen skiter i om kunderna ligger en bra bit under detta. Bra Banhof!
Bäste kund,
Vi har tyvärr haft lite för stora framgångar i Halmstad vilket orsakat
hastighetsproblem för de som valt våra snabbaste tjänster. Vi kommer därför att
kompensera det belopp som överstiger den hastighet ni fått ut i praktiken.
Kompensationen består av att på eran kommande faktura kommer Bahnhof dra av 340
kr. Denna summa är mellanskillnaden av vår 100 Mbit/s-tjänst och våran 10
Mbit/s-tjänst under 2 månader.
Vi beklagar för eventuella besvär. Vi har nu utrustning på plats för att
aktivera en kraftigt ökad kapacitet och som ska vara igångsatt innan veckans
slut.
Vi har även beställt ytterligare kapacitet i form av en egen fiber till
Halmstad, detta gör att vi i framtiden själva helt kontrollerar infrastrukturen.
Man kan då mycket snabbt utöka kapacitet utan att behöve vänta på
underleverantörer. Detta möjliggör även att vi kan leverera mera avancerade
tjänster till Halmstad inom en ej så avlägsen framtid, som exempelvis IP-TV och
IP-Telefoni.
Har ni några frågor är ni välkomna att kontakta vår kundservice på tel 08-555
771 50 eller e-post [email]kundservice@bahnhof.se[/email]
Vänligen
Bahnhof AB
2 Guest(s)