Bästa FTP-programmet?|Page 2|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bästa FTP-programmet?
Avatar
macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
Member Since:
June 23, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
662514
July 6, 2004 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: [quote=macrus]Sen så ska ju pftp vara jävligt bra om man kan det ordentligt, körde det lite förrut men jag orkade inte lära mig alla kommandon men.

Beror helt på vad man ska använda klienten till, jag kör pftp ibland men när det gäller att få saker ner till min dator från någon server är det alltid FlashFXP som gäller.

Vet man inte vad pftp är behöver man inte heller bry sig om det, det är en ftp client riktad mot en mycket liten grupp av mäniskor som pysslar med saker som vi låter bli att nämna här.

Två saker för att avskräcka er som inte redan fattat att ni inte skall bry er om pftp,

1. Den är konsol/text baserad, ingen mus här inte alltså.
2. Är till Linux, finns någon windowsbin någonstans har jag för mig, vet inte exakt, kör inte det till windows.

Bara för dem flesta använder det till saker man inte ska snacka om här behöver man inte skrämma folk från att använda det till andra saker.

FlashFXP och UltraFXP används till såna saker också. 🙄

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
Member Since:
March 10, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
662756
July 6, 2004 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: glftpd är en wärsh server. Inget jag skulle rekommendera för nybörjare som snabbt vill ha upp en server så polarna kan tanka hemmagjorda kalasfilmer.

Och för er som inte vet så är glftpd för Linux, motsvarande till windows heter ioFTPD som är en ganska liknande kopia.

Nja glFTPd är inte så svår. Finns bra dokumentation.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
663038
July 7, 2004 - 8:17 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ViU][quote=macrus]Sen så ska ju pftp vara jävligt bra om man kan det ordentligt, körde det lite förrut men jag orkade inte lära mig alla kommandon men.

Beror helt på vad man ska använda klienten till, jag kör pftp ibland men när det gäller att få saker ner till min dator från någon server är det alltid FlashFXP som gäller.

Vet man inte vad pftp är behöver man inte heller bry sig om det, det är en ftp client riktad mot en mycket liten grupp av mäniskor som pysslar med saker som vi låter bli att nämna här.

Två saker för att avskräcka er som inte redan fattat att ni inte skall bry er om pftp,

1. Den är konsol/text baserad, ingen mus här inte alltså.
2. Är till Linux, finns någon windowsbin någonstans har jag för mig, vet inte exakt, kör inte det till windows.

Bara för dem flesta använder det till saker man inte ska snacka om här behöver man inte skrämma folk från att använda det till andra saker.

FlashFXP och UltraFXP används till såna saker också. 🙄

Jag försöker inte skrämma folk från att använda det till andra saker, jag upplyser dem bara om de inte tänkte använda det till det den gjordes för kommer de högst troligen inte att ha någon glädje av att lära sig det. För det är inte direkt väldokumenterat.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
663040
July 7, 2004 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ViU]glftpd är en wärsh server. Inget jag skulle rekommendera för nybörjare som snabbt vill ha upp en server så polarna kan tanka hemmagjorda kalasfilmer.

Och för er som inte vet så är glftpd för Linux, motsvarande till windows heter ioFTPD som är en ganska liknande kopia.

Nja glFTPd är inte så svår. Finns bra dokumentation.

Skulle ändå säga att det är onödigt mycket jobb, och glftpd har vissa saker som kan upplevas som irriterande som default. T.ex. dennes regler för namn på filer/kataloger.

Men det beror som sagt helt på vad man skall använda den till.

Xidiaen
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 6
Member Since:
July 3, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
664497
July 8, 2004 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

LeechFTP!

Mathias_2
Member
Medlem
Forum Posts: 4544
Member Since:
June 30, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
664508
July 8, 2004 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag använder flashfxp som klient och bulletproof som server.

Avatar
johan_lojan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 925
Member Since:
October 24, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
665023
July 9, 2004 - 11:10 am
sp_Permalink sp_Print

POE wrote: [quote=johan_lojan]Klient : FlashFXP
Server : BulletProof FTP

=)

BulletProof är ouppdaterat och gammalt, innehållar många säkerhetsbuggar etc. Gene6 har ju tatt över och därför borde man köra med deras FTP server program istället som väldigt ofta uppdateras.

Må så vara, men jag använder nästan bara FTPserver när jag skickar filer mellan datorer här hemma eller på LAN med polare. Använder den inte "online" 😀

Men, kanske borde byta till Gene6 då? tycker BulletProof är ganska lätt och så, men jag har ju inte testat något annat så..

bfred
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 31
Member Since:
March 26, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
665842
July 10, 2004 - 4:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Cute ftp är det bästa programmet.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 43
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL