April 1, 2001
Ett LAN jag var på hade en jäkligt ball tävling. Såhär var den:
De hade tagit fram 16 frågor som rörde orten LANet var på. Det kunde vara frågor som:
Hur många parkeringsplatser finns vid järnvägsstationen?
Vad står skrivet på basketkorgen vid blabla skolan?
Hur många personer får vistas i blabla restaurangen?
Ja, ungefär så såg det ut, 16 såna frågor. Bor man inte i området så är det ju svårt att veta vart vissa ställen ligger osv så det är lite knepigt. Dessutom hade man bara runt en timma på sig att samla in alla svaren. Som om det inte vore nog så var det becksvart ute när dom drog igång tävlingen. Frågorna hade dom på en bigscreen. När det var runt 40 minuter kvar tills deadline bestämde jag och polaren att vi ska ut och leta svar 🙂 Det tog ytterligare 10 minuter att i mörkret få ner frågorna på papper att ha med sig. Men så sprang vi runt och letade fram svar på dessa skumma frågor och tiden gick. Vi hade varken bil/cykel eller nåt annat fordon att ta oss runt med, som många andra hade. Vi tyckte att vi hade gjort bra ifrån oss och gick/sprang tillbaka till lanet med vårt bidrag. Vi hade flest rätt av alla, 14/16 rätt tror jag det var, men vi var ett par minuter sena så det räknades inte 🙁 Och om som vann bode på orten och åkte runt med bil och samlade svar...
Jaja, det var schyssta priser som vi iofs inte vann, men roligt var det! Det är såna tävlingar som är grymma på lan partyn. Detta var Frozenparty i Lerum och där fanns runt 300 pers.
1 Guest(s)