Bästa LAN-tävlingarna|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bästa LAN-tävlingarna
m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 17, 2003 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad har ni stött på för LAN-tävlingar under den tid ni har LAN:at? Själv har jag inte varit på några större LAN än med 10-12 pers så inte så mycket för mig. Men som sagt, berätta gärna vad ni har blivit "utsatta" för i LAN-tävlingssammanhang. 😀

Iceman
Member
Medlem
Forum Posts: 4735
290985
March 17, 2003 - 6:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Ett LAN jag var på hade en jäkligt ball tävling. Såhär var den:

De hade tagit fram 16 frågor som rörde orten LANet var på. Det kunde vara frågor som:
Hur många parkeringsplatser finns vid järnvägsstationen?
Vad står skrivet på basketkorgen vid blabla skolan?
Hur många personer får vistas i blabla restaurangen?

Ja, ungefär så såg det ut, 16 såna frågor. Bor man inte i området så är det ju svårt att veta vart vissa ställen ligger osv så det är lite knepigt. Dessutom hade man bara runt en timma på sig att samla in alla svaren. Som om det inte vore nog så var det becksvart ute när dom drog igång tävlingen. Frågorna hade dom på en bigscreen. När det var runt 40 minuter kvar tills deadline bestämde jag och polaren att vi ska ut och leta svar 🙂 Det tog ytterligare 10 minuter att i mörkret få ner frågorna på papper att ha med sig. Men så sprang vi runt och letade fram svar på dessa skumma frågor och tiden gick. Vi hade varken bil/cykel eller nåt annat fordon att ta oss runt med, som många andra hade. Vi tyckte att vi hade gjort bra ifrån oss och gick/sprang tillbaka till lanet med vårt bidrag. Vi hade flest rätt av alla, 14/16 rätt tror jag det var, men vi var ett par minuter sena så det räknades inte 🙁 Och om som vann bode på orten och åkte runt med bil och samlade svar...

Jaja, det var schyssta priser som vi iofs inte vann, men roligt var det! Det är såna tävlingar som är grymma på lan partyn. Detta var Frozenparty i Lerum och där fanns runt 300 pers.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
290987
March 17, 2003 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

tapening är ju alltid poppis, men inte för den som blir tapead och det är ju inte heller en tävling...annars är ju kareoke alltid uppskattat 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 376
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL