September 6, 2003
Häromkvällen så gjorde jag ett TPTEST (kl 03:00) och fick följande värden, finns det någon som kan tyda svaren? Är allt i sin ordning? Jag är liiite fundersam :rull:
TCP
Sändning: 1.14 Mbit/s
Mottagning: 3.38 Mbit/s
UDP
Sändning: 5.58 Mbit/s
Mottagning: 8.36 Mbit/s
TCP/UDP
Sändning: 20.4%
Mottagning: 40.5%
July 2, 2001
Värdena borde vara mycket högre.
TCP är det datorn använder när du laddar hem filer. Du har 11% av möjlig hastighet i det testet.
UDP är det datorn använder när du kollar/lyssnar på streamat media. Där ser det hyffsat ut.
Du har 20% i TCP-sändhastighet jämfört med UDP.
Du har 40% i TCP-mottagningshastighet jämfört med UDP.
Kolla istället vad du får för hastighet när du laddar hem filer från http://ftp.sunet.se
April 25, 2003
September 6, 2003
Hej igen!
I min Loggbok så finns följande meddelande ca 2300 gånger samt ett flertal liknande händelser. Finns det något datageni som kan tyda vems felet är, MITT eller min internetleverantör BBB (kan även informera om att min uppkoppling har testats med en annan dator och felet med "tappad uppkoppling" uppkom även då) Jag börjar bli såå jävla trött!! Min dator "tappar/loggar på" uppkopplingen 100 ggr/dygn. Självklart så säger BBB att det är MIN dator/nätverkskort som det är fel på ÄVEN fast vi har testat med en annan dator. Vad faaan ska jag göra? BBB säger att dom ska "titta" samt att deras tekniker håller på och undersöker (vilket dom har gjort i 4-6 veckor nu utan relutat)
1.
Händelsetyp: Varning
Händelsens källa: Dhcp
Händelsekategori: Ingen
Händelse-ID: ****
Datum: 2003-09-26
Tid: 03:50:10
Användare: Saknas
Dator: MACHINE
Beskrivning:
Datorn kunde inte förnya adressen från nätverket (från DHCP-servern) för nätverkskortet med nätverksadressen ************. Följande fel uppstod: Tidsgränsen för semaforen har uppnåtts. Datorn kommer att fortsätta försöka erhålla en ny adress själv från DHCP-servern.
2.
Händelsetyp: Varning
Händelsens källa: E100B
Händelse-ID: *
Tid: 03:59:22
Beskrivning:
Adapter Intel(R) PRO/100 VE Network Connection: Adapter Link Down
3.
Händelsetyp: Information
Händelsens källa: E100B
Händelse-ID: *
Tid: 03:59:24
Beskrivning:
Adapter Intel(R) PRO/100 VE Network Connection: Adapter Link Up
4.
Händelsetyp: Information
Händelsens källa: Tcpip
Händelse-ID: ****
Tid: 03:59:24
Beskrivning:
Systemet upptäckte att nätverkskortet DEVICETCPIP_{********-****-****-****-************} var anslutet till nätverket och normal åtgärd har initierats över nätverkskortet.
July 2, 2001
Är det LAN eller DSL du har?
Att adaptern gör: LINK DOWN och LINK UPP tyder på att det är fel på den fysiska kopplingen. Byt kabel. Ryck (lätt, för att se om det är glapp) i kabelns ändar för att försöka åstadkomma problemet.
Om du har DSL, kolla synclampan. Den borde blinka om det är BBB's fel när det blir LINK DOWN/UP.
July 2, 2001
Ingen aning vad det kan vara. Dock så såg jag ett liknande problem på sweclockers:
"Edit: Ringde supporten och kom till en kunnig kille (tillskillnad från förra gången). "Cable Disconnected"-problemet skulle fixas, problemed hette "flaps" eller något sådant. Pingen skulle sänkas från 25ms till 12/10 ms, nåt som har med felkorrigeringen att göra, enligt han. Blev en felanmälan på uploaden också så nu är det bara att hålla tummarna."
2 Guest(s)