March 10, 2003
Jag hade ingen stabilitet i min, problemet var att mina teleledningar inte klarade hastigheter över 10mbit.
Detta resulterade i taskig hastighet och frequenta avbrott.
Efter att jag fick hem en tekniker att mäta mina ledningar så sade jag upp abbonemanget, samma minut han lämnade min lght.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
September 28, 2002
October 28, 2004
Mitt BBB går fint nu efter flytten innan så bodde jag i ett hus med dåliga tele ledningar.
Nu har jag har 21-1 med ping filter av. 140 meter till station.
Inte ett enda avbrott sedan jag koppla in det i nov. förutom någon som grävde av en ledning iofs :D.
Fast som ni säger Felia e fel att kalla dem längre. de e väldigt stabila.
Ping filtret gör gött på ms i spel.
Med det på 30-35 ms av 9-15 ms mot servrar jag spelar på i gbg
January 8, 2001
Jag är oxå VÄLDIGT intresserad av vad pingfiltret är....
Om BBB är bättre än Telia är svårt att säga, generellt är min upplevelser och numera ganska seriösa efterforskningar att BBB suger om man gillar att spela, då de har markant sämre svartider än många andra ISP'ar.
Jag spelar ganska mycket ET och har favvo public servrar i holland och tyskland, mot dessa har jag snittping på runt 100, vilket är totalt oacceptabelt. Fulspelar jag på grannens öppna wlan, com hem 0.2 mbit, har jag snittping ~55 mot samma servrar
Jag (och 2 kollegor)har varit i kontakt med supporten ett oräknerligt antal gånger, de har inga svar utan säger att uppemot 40 i ping mot närmaste nod är HELT normalt när man har DSL. skitsnack säger jag.
Har testat massor med DSL uppkopplingar, och brukar referensping mot http://www.sunet.se, körde t.ex. idag 190 pingar med snitt på 7ms samt 250 med 8ms senare under dagen från jobbets 4mbit DSL uppkoppling.
Skall man däremot tanka filer skulle jag säga att BBB är oslagbart.
med tptest och faktisk nedladdning ligger jag uppemot det teotetiska maxet för 24 mbit varje gång oavsett tidpunkt på dygnet.
1 Guest(s)