June 16, 2004
Jag har BBB Adsl 10 mbit, det har varit lite konstigt ända sedan jag fick det för några månader sen..
Jag kan bara tanka hem i ca 380 kb/s (Kollat med det där testet jag nu glömt namnet på.. tptest eller vad det är), men det gör mig inte så värst mycket. Det jobbigare är att ca varannan timme så lägger internet av i ca 2 minuter, sen kommer det upp igen.. är väldigt jobbigt när man laddar hem något eller spelar spel som cs på internet då det pingar ur, vet någon varför det är så och om man kan göra något åt det?
Tacksam för svar vettiga svar 😛
September 13, 2004
December 22, 2002
Jag hade exakt liknande fel. Internet dog var 10:e min och var nere i 20-30 sek. Enligt BBB var det omöjligt att de var modemets fel.
Men igår provade jag köra en reset på modemet sen dess har jag inte kopplats ner än, och de har gått över 24 timmar....
Vänd på modemet och du kommer se en liten knapp där det står reset över. Tryck på den 3 ggr snabbt (obs du måste kolla att alla lampor börjar blinka på modemet) när detta e gjort vänta tills modemet bootat upp. Efter detta gör du som vanligt för att få ip m.m.
Sen ska du kunna vara online utan problem.
/ToneBank
June 28, 2001
ToneBank wrote: Jag hade exakt liknande fel. Internet dog var 10:e min och var nere i 20-30 sek. Enligt BBB var det omöjligt att de var modemets fel.
Men igår provade jag köra en reset på modemet sen dess har jag inte kopplats ner än, och de har gått över 24 timmar....
Vänd på modemet och du kommer se en liten knapp där det står reset över. Tryck på den 3 ggr snabbt (obs du måste kolla att alla lampor börjar blinka på modemet) när detta e gjort vänta tills modemet bootat upp. Efter detta gör du som vanligt för att få ip m.m.
Sen ska du kunna vara online utan problem./ToneBank
Varför ska man trycka 3ggr snabbt och inte bara en gång ?
2 Guest(s)