March 29, 2003
Jag har det, i början var det lite problem med jacken här hemma. Till slut fick någon lirare ifrån telia komma och göra ett helt nytt jack.
Inga större avbrott, bara i början. Men senaste året har det i princip inte varit något avbrott alls. (haft BBB i 1 år och 3 mån)
Ping sunet: Lägsta: 13ms, Högsta: 15ms, Medel: 14ms.
Ping mot brittiska servrar, mellan 40-60.
Och jag bor 3303m ifrån telestation.
Mottagning: 7-7,5 Mbits/s.
Sändning: 800 kbits/s (testade nyss via tptest)
Så jag är nöjd. Hade comhem innan, hade fruktansvärda problem, varje dag, minst 2 ggr. Iofs inte adsl då.
August 15, 2004
Jag har nu BBB Fiber/LAN 10Mbps in/ut... och pingar under 1MS mot SUNET. Jag hade det dock inte alltid så här, för ca 1 år sedan så körde jag med BBB ADSL 8/1, 10/1 och det fungerade jättebra för mig. Jag hade då felkorrigering aktiverad och pingade mellan 35 - 40 till SUNET, linan var dock stabil och den högsta hastigheten som jag brukar få när jag tankade låg på ~1MB/s. Bodde ca 1500M från telestationen (har nu flyttat).
March 6, 2001
Soir wrote: Jag har nu BBB Fiber/LAN 10Mbps in/ut... och pingar under 1MS mot SUNET. Jag hade det dock inte alltid så här, för ca 1 år sedan så körde jag med BBB ADSL 8/1, 10/1 och det fungerade jättebra för mig. Jag hade då felkorrigering aktiverad och pingade mellan 35 - 40 till SUNET, linan var dock stabil och den högsta hastigheten som jag brukar få när jag tankade låg på ~1MB/s. Bodde ca 1500M från telestationen (har nu flyttat).
Vart hade du felkorrigering aktiverad ? I windows, NIC, Switch ?
February 3, 2004
Alltså, det verkar ju bra..
Vem det nu var som skrev att dom bodde 3,3 km ifrån stationen och ändå låg runt 7.5 Mbit. Det är grymt bra.
Kan ni testa pinga:
131.188.30.101
193.69.8.154
213.114.80.225
Samt, om ni får timeouts mycket.. Packetloss osv, eller går det spela med BBB tro? 🙂
Tack igen. Du som hade 7.5mbit med det avståndet, du har 8bmti? och det fungerar bra osv? 🙂
February 3, 2004
PolarIce wrote: Jag har det, i början var det lite problem med jacken här hemma. Till slut fick någon lirare ifrån telia komma och göra ett helt nytt jack.
Inga större avbrott, bara i början. Men senaste året har det i princip inte varit något avbrott alls. (haft BBB i 1 år och 3 mån)Ping sunet: Lägsta: 13ms, Högsta: 15ms, Medel: 14ms.
Ping mot brittiska servrar, mellan 40-60.
Och jag bor 3303m ifrån telestation.
Mottagning: 7-7,5 Mbits/s.
Sändning: 800 kbits/s (testade nyss via tptest)
Så jag är nöjd. Hade comhem innan, hade fruktansvärda problem, varje dag, minst 2 ggr. Iofs inte adsl då.
SKulle inte du kunna ta och pinga dessa servrar? Det skiljer ett gäng metrar på vårt avstånd (jag har helt nya ledningar dessutom). SÅ. 🙂
December 19, 2000
du det är netatonce du bråkar med också eller? ja har feta problem med dom... Vet du va dom svarde på supporten när jag hade haft 5Kb/s från sunet en hel helg? "Var i och för sig riktigt arg och inte så komunikativ" Vi lovar upp till 8Mbit/s ... Hur kan man försvara 5Kb/s när man ska leverera 8Mbit ???? hehe inte ett rätt har dom
ja har nu skickat per vanligt brev till dem en uppsägning får la se hur det går. har inte lyckats prata med den där chefen på nått annat sätt han verkar aldrig va på kontoret enligt dom i supporten. Vidare tänker ja inte betala för en så värdelös tjänst, support är usel samt att dom totalt ignorerar mig.... ja avråder alla från dessa, det är bara problem.
January 6, 2004
JonaS wrote: du det är netatonce du bråkar med också eller? ja har feta problem med dom... Vet du va dom svarde på supporten när jag hade haft 5Kb/s från sunet en hel helg? "Var i och för sig riktigt arg och inte så komunikativ" Vi lovar upp till 8Mbit/s ... Hur kan man försvara 5Kb/s när man ska leverera 8Mbit ???? hehe inte ett rätt har dom
ja har nu skickat per vanligt brev till dem en uppsägning får la se hur det går. har inte lyckats prata med den där chefen på nått annat sätt han verkar aldrig va på kontoret enligt dom i supporten. Vidare tänker ja inte betala för en så värdelös tjänst, support är usel samt att dom totalt ignorerar mig.... ja avråder alla från dessa, det är bara problem.
Netatonce ?
Nej vi pratar allmänt om bredband.
March 29, 2003
kfo wrote: Alltså, det verkar ju bra..
Vem det nu var som skrev att dom bodde 3,3 km ifrån stationen och ändå låg runt 7.5 Mbit. Det är grymt bra.
Kan ni testa pinga:
131.188.30.101
193.69.8.154
213.114.80.225
Samt, om ni får timeouts mycket.. Packetloss osv, eller går det spela med BBB tro? 🙂
Tack igen. Du som hade 7.5mbit med det avståndet, du har 8bmti? och det fungerar bra osv? 🙂
131.188.30.101=
Lägsta 55ms, Högsta 57ms, Medel 56ms
193.69.8.154=
Lägsta 33ms, Högsta 39ms, Medel 36ms.
213.114.80.225=
Lägsta 21ms, Högsta, 24ms, Medel 22ms.
Fick inga packetloss eller timeout alls.
Jag har BBB ADSL ja, 8/1.
Har fungerat klockrent senaste året.
Fick nu 7.20Mbit/s mottagning och 845kbit/s sändning nyss via tptest mot BBB´s server. Och det är ändå riktigt bra med tanke på att det är många som surfar nu på kvällen.
February 3, 2004
Jonas:
ok, vad skrev du ungefär då? för jag antar att vi har samma 8mbit och samma problem, måste bli av med det imorrn...
vad gör man om dom inte går med på det? jag har cirka 3-4 pers till som är helt galet arga på dom, så vi kanske kan gå ihop på någotvis?
hör av dig är du snäller!
1 Guest(s)