November 14, 2003
Hej!
BBB ADSL2+ (24Mbit/s) och BBB ADSL (10 Mbit/s) blev precis tillgängligt där jag bor.
Är det stor skillnad mellan ADSL2+ (24Mbit/s) och BBB ADSL (10 Mbit/s)?
Jag har just nu Telia VDSL 8 Mbit/s är det värt att byta till BBB?
Jag använder Internet till det mesta surfar, laddar ner saker och spelar spel online.
Mvh
Balor
February 1, 2002
Guufi wrote: [quote=Laser]men 24 snabbare än 10 😀 dock får du nog bättre ping med felia
Telia har ju själv sagt att de ska fixa problemet, då det är hos dem det ligger.
BBB har inga problem mot t.ex. Bostream(som nu också är BBB 🙂 ) och Sunet osv.
förstår inte, han sa att han får bättre ping med telia.
Menar du att de ska fixa till så pingen blir sämre? 🙂
Jag votar på 24mbit iaf, självfallet 🙂
January 20, 2003
Starscream wrote: [quote=Guufi][quote=Laser]men 24 snabbare än 10 😀 dock får du nog bättre ping med felia
Telia har ju själv sagt att de ska fixa problemet, då det är hos dem det ligger.
BBB har inga problem mot t.ex. Bostream(som nu också är BBB 🙂 ) och Sunet osv.
förstår inte, han sa att han får bättre ping med telia.
Menar du att de ska fixa till så pingen blir sämre? 🙂
Jag votar på 24mbit iaf, självfallet 🙂
Nej jag menar att folk har missförstått det hela genom att tro att det är BBB som är orsaken till dålig ping mellan BBB - Telia.
Stod nåt om det i NG, iaf så sa dem att det skulle fixas.
Edit: well finns ju massor av folk med Sunet/BBB 10/100mbit så det blir nog inga större problem att nå fina hastigheter.
March 10, 2003
har telias 8mbit nu... även jag kan få 24Mbit av BBB... men orka uppgradera.. man tankar ju knappast aldrig över 300KB/s ändån... eftersom man inte har 10/10 kommer man inte in på hubbarna där killarna med fet upload idlar... man har ju bara 1Mbit upload på 10 och 24 Mbit BBB 🙁
July 27, 2002
moddanrazer wrote: har telias 8mbit nu... även jag kan få 24Mbit av BBB... men orka uppgradera.. man tankar ju knappast aldrig över 300KB/s ändån... eftersom man inte har 10/10 kommer man inte in på hubbarna där killarna med fet upload idlar... man har ju bara 1Mbit upload på 10 och 24 Mbit BBB 🙁
Det finns ju väldigt mkt 10/10 mbit folk på "vanliga" hubbar. För övrigt så kommer man in på 10mbit only hubbar med BBB´s ADSL tjänst också. 🙂
1 Guest(s)