September 28, 2003
jag har gått o grunnat på en ny lina ett tag nu. Nu har jag råd 😀 Så vad ska jag skaffa av:
BBB 10 mbit
fördel: snabbt och stabilt har jag hört, 399kr i månaden
nackdel: osmidig installation 😕 anslutningsavgift 495
Telia 8000
fördel: smidigt att skaffa
nackdel: dyyyrt och halvbra har jag hört
behålla mitt nuvarande (telia 0,5)
fördel: jag behöver inte göra ett piss, kommer inte kosta mej nått extra
nackdel: slött och sucky :/
September 11, 2002
jag hade tagit BBB direkt. kostar det bara 500 i anslutningsavgift så är det väl inget att orda om?
sitter själv med telia 8000 och är lite besviken på bara 0,8mbit upload t.ex.
jag menar, om ditt 0.5 kostar 300/mån och du kan lägga till 100 kr för att få 20ggr snabbare så hade jag inte blinkat! 🙂
July 27, 2002
Alltså, det tar 2 veckor till 3 månader o få BBB. Oftast är det 1 månad det tar. Och om man väljer alternativet att BBB säger upp ditt andra ADSL så blir det minimal väntetid, nu har du ju redan ADSL o kanske får vänta ett tag, vet ej.
Men när jag byte från Cable till ADSL var jag utan internet 3 timmar typ. 🙂
September 28, 2003
LuckyLuke wrote: Telia 8000. För det är väl bara att ringa suport på telia och be dom uppgradera och så får man de inom 3 minuter.
3 månader utan internet kan vara tufft. =>
ja så är det men om jag beställer bbb så fixar dem det oxå men det tar längre tid för telia har nån sorts uppsägningstid och när telia kopplar bort en så kopplar bbb in en 😀 hade inte ens tänkt på bbb om jag skulle vara utan nät 2 dar :cy: :cy: :cy:
March 13, 2003
Jag har BBB 10mbit....
Fördelar: Snabb nedladdning av "stora filer"
5st ip:adresser...smidigt..
Nackdelar: Har du otur får du en skandalöst dålig ping när du spelar (beror på var du bor).
BBB har skaffat sig väldigt mycket nya kunder under senaste tiden & har tyvärr inte uppgraderat sin utrustning i samma utsträckning...
Jag sitter med en ping på svenska servrar som pendlar mellan 80 - 110 ms, samtidigt som folk med Telia8000 ligger på 10-20ms 🙁
Problemen uppstår framförallt på eftermiddagar & kvällar då belastningen är högre.
Supporten är INTE bra....men det kanske den inte är på Telia heller...
Jag har ringt & mailat BBB sedan Juli i år om min dåliga ping ....än har det inte hänt något..
Så ska du spela mycket så försök ta reda på hur pingen ser ut hos BBB i det område där du bor först.
Ska du inte spela över nätet så är valet enkelt, välj BBB!
March 13, 2003
Borde väl tillägga att jag har 10/10mbit fiber inte 10/1 adsl
BBB:s adsl tjänst är känd för att krångla betydligt oftare.
efter vad jag läst på BBB:s egna forum av bbb-användare skulle jag nog ranka uppkopplingarna enligt följande:
1. BBB 10/10 Fiber (om man bor på rätt ställe)
2. Telia 8000
3. BBB 10/1 adsl
Allt för många som skriver att de blev grymt besvikna när de bytt från Telia 0.5 till BBB 10/1 (framförallt då p.g.a. den usla pingen, men även dålig fart i laddningen)
March 13, 2003
Death On Wings wrote: Hör mycket klagomål med ping i spel från de med BBB variarar vart i landet du är plaserad.
Japps, stämmer bra det.
De i Stockholm klarar sig bra t.ex. Känner folk som har 10/10mbit & alltid ligger på 0-15 i ping....
Här i Skövde är det hopplöst, har även hört att det är problem i Kalmar, Västerås & vissa delar av Göteborg.
July 10, 2003
Nestor wrote: [quote=SoulBurn]BBB för h*****e, billigare och snabbare och har fått bättre kritik. Ska själv uppgradera från Telia 8/1 till 10/1, beställde för 2 dagarsen. 🙂
Avbryt!
Du uppgraderar troligtvis inte ...du nedgraderar!!!!
Om du inte har ovanligt stor tur....
Vafan? :S tycker du jag ska avbryta? visst är det fortfarande möjligt, för dom har inte skickat ut någon fullmakt som ger dom rättigheter att säga upp telia-abonnemanget.
Trodde faktiskt inte att det var så jävla dålig ping som ni säger, bor ju i Skara, så förhoppningarna om bra ping kanske inte ska va så stora.
Men det är ju fortfarande billigare, och snabbare neråt.
Men jag hörde av nån, tror det var här på NH, att man kunde ringa BBB och ta bort något ping-filter så pingen blev bättre.
Telia är ju så jävla ostabilt, dålig support, dyrt och det krånglar ofta.
March 13, 2003
Tja.. 😛
Jag har själv ingen erfarenhet av Telia.
Jag vet bara att de jag känner som har Telia8000 har en ping mellan 10-20 samtidigt som jag ligger på 80-100 med 10mb fiber.
Vad har du för hastighet & ping idag på din Telia8000?
Lite exempel från BBB:s egna Forum (klipp & klistra)...:
==============================
BBB, den sämsta internetleverantören för spel
Vi betalar för 10/8mbs bredband. BBB är dock så instabilt och skickar sin trafik över så konstiga banor att det i slutändan alltid är vi från BBB som får problem med spelen.
Warcraft 3, Lineage 2, Empires Dawn of New World, CS... överallt hopar sig problemen för oss. Det är inte bara en eller två användare som har problemen heller, utan den stora massan.
Tyvärr verkar det vara så att jag hade tjänat på att ha kvar mitt gamla slöa telia. Fy fan!
Postat: 2004-jun-09 11:15
-----------------
Gick också från Telia för att få en bra speed, men BBB
suger ju get*****! Alltid den lille mannen som får lida, för ska man byta tillbaka så kostar det därefter.
Postat: 2004-jun-09 13:05
-----------------
Re: BBB, den sämsta internetleverantören för spel
kan inte annat änn hålla med här.. bytade från mit bostream o hade mycket bättre ping med den uppkopplingen änn vad jag har med denna... tradet som fan..
Postat: 2004-jun-10 09:55
-----------------
Blev lite sur igår, olika faktorer som gjorde det, men iaf..
För att svara på vad du skrev:
JA! Ja har flyttat över MIN dator till en polare med Telia 8mbit, Vi var runt 5 man som satt och lira lite 4fun. och det var mycket bättre ping då, även fast vi var 5 man, än vad jag har med mitt bbb nu.
Med samma dator som jag har nu!
Postat: 2004-jun-12 20:38
-----------------
Re: Pingen suger
> Nu har jag haft problem med min ping i ca 2 veckor,
> jag har självklart anmält d3etta till BBB support och
> dom skulle skicka ett mail efter 3 arbetsdagar, ännu
> så har jag inte fått nått svar av dom :(. Jag har
> skickat supporterformulär nästan varje dag med
> tracert resultat av min ping, men när jag ringer till
> dom så har dom inga mail fått 🙁 . Tycker att BBB
> har börjat bli sämmre o sämmre med tiden. Alltså är
> inte supporten eller deras tekniker kapabla att fixa
> felet, så får väl BBB fixa nya bättre folk som kan
> åtgärda deras fel!
> Notera att på morgonen så har jag under 20 i ping, då
> är allt ok, men efter kl.11 så stiger den till över
> 70 i ping.
> Det märkligaste är att här i Skövde verkar det
> generellt problem för all med BBB. Jag har kompisar
> runt om i Skövde som har lika dålig ping som jag. Men
> det värsta är att man blir bemött som en idiot när
> man ringer till dom, tex stäng av brandväggen, koppla
> ur o i telefondosan, men herregud JAG har bra ping
> på morgon men eter 11 är den kass säger jag till
> supporten, men dom verkar inte förstå detta. Men men
> jag hoppas att ni på supporten läser detta inlägg och
> tar åt er och försöker bättra på era kunskaper o
> bemöta era kunder på ett fint sätt.
> Notera att detta gäller 10/10 fiber.
Mannen Jag har 10/1 och har samma problem som dig!!! Bor i Västervik!!!!!!!!
==========================================
Man kan väl säga att det beror väldigt mycket på var man bor om BBB funkar bra eller inte.
Det finns många som är helt nöjda oxå, som inte fattar vad folk gnäller över, både med 10/10 LAN & 10/1 xdsl, det bör sägas.
Som jag sa förut: försök ta reda på hur det funkar i området du bor innan du beställer något.
March 13, 2003
SoulBurn wrote: Men jag hörde av nån, tror det var här på NH, att man kunde ringa BBB och ta bort något ping-filter så pingen blev bättre.
Jo jag har läst en del om det...
Det gäller endast deras xdsl-tjänst.
De har eller hade tydligen stora problem med stabiliteten med xdsl & satte då någon sorts spärr som gjorde att man inte kunde få bättre ping än 40, eller om det var 60ms.
Den går att ta bort ja, men frågan är om det hjälper.
Är systemet överbelastat i det område där du bor spelar det ingen roll tyvärr.
Många tror nog att [BBB= superduper fantastiskt på alla sätt]
Detta var nog nästan sant för 1,5 år sedan ungefär.
Då satt jag själv & tankade med ~10mb/s samtidigt som jag spelade online med en ping på 35ms 8)
Det var tider det....
1 Guest(s)