October 18, 2004
Hej!=)
Hemma hos mig har vi då bbb 10/10 fiber, och en jefla dlink 804..
då och då blir internet jätte segt, downloadspeed i 30 b/s från sånna man laddar hem i flera hundra kb/s i normala fall..
Och surfingen! det ska väl inte ta 2 minuter att komma in på en sida? Eller bläddra lite på en sida, t.e.x mellan annonser här på nordic.
Misstänker att det är routern som sölar ner och snor all kraft... så om det stämmer får ni gärna ge förslag på bra netgear/3com routers..
Annars får ni säga vad som är fel och vad man kan göra åt det..
Har inte kunnat uppdatera firmware.. för jag hittar ingen för europeiska d-links,så ni vet.
Tack på förhand
May 7, 2002
Drinitiev wrote: Hej!=)
Hemma hos mig har vi då bbb 10/10 fiber, och en jefla dlink 804..
då och då blir internet jätte segt, downloadspeed i 30 b/s från sånna man laddar hem i flera hundra kb/s i normala fall..
Och surfingen! det ska väl inte ta 2 minuter att komma in på en sida? Eller bläddra lite på en sida, t.e.x mellan annonser här på nordic.Misstänker att det är routern som sölar ner och snor all kraft... så om det stämmer får ni gärna ge förslag på bra netgear/3com routers..
Annars får ni säga vad som är fel och vad man kan göra åt det..Har inte kunnat uppdatera firmware.. för jag hittar ingen för europeiska d-links,så ni vet.
Tack på förhand
3com har som sagt bra.
Om jag skulle varit du skulle jag kört en dator som routern.
Clarkconnect är en lämplig linux-version för detta ändamål.
March 27, 2003
Testa att surfa nån dag utan routern för att kolla om det är den som ställer till det. Ska jag rekommendera en router säger jag Netgear WGT624. Eller allra bäst, om du har plats och lust, en burk me valfri linuxdist (Smoothwall eller Clarkconnect är väl att rekommendera).
April 29, 2004
Skaffa en switch istället om du kan, du behöver inte en router för 5 burkar då man får 5 IP-adresser av BBB.
Och det är troligen routern som strular till det, om du absolut måste ha trådlöst så skaffa en trådlös accesspunkt som du kopplar till switchen istället. Min polare kör med en 54-mbit router och hans nät dör ibland med, den bara segar ner, dör och startar om igen vilket är lite jobbigt. Jag kör med switch och har aldrig upplevt samma problem.
May 7, 2002
Ooklamook wrote: Skaffa en switch istället om du kan, du behöver inte en router för 5 burkar då man får 5 IP-adresser av BBB.
Och det är troligen routern som strular till det, om du absolut måste ha trådlöst så skaffa en trådlös accesspunkt som du kopplar till switchen istället. Min polare kör med en 54-mbit router och hans nät dör ibland med, den bara segar ner, dör och startar om igen vilket är lite jobbigt. Jag kör med switch och har aldrig upplevt samma problem.
Beror helt på vad du kör för router.
2 Guest(s)