September 19, 2006
Härom dagen flyttat jag in i en lägenhet med BBB Fiber. Men jag får bara 10mbit ifrån bbb, och de funkar utmärkt.
Dock ska jag kunna ha 100mbit, och har prata med bbbsupport och dom provade att ställa upp hastigheten till 100mbit. Men då börjar min uppkoppling att "hoppa". Den växlar mellan "nätverksadress erhålls" och "ingen nätverkskabel ikopplad" varannan sekund. Men som sagt, när dom ställer ner den till 10mbit igen så funkar de utmärkt.
Jag kör ingen router mellan.
Supporten sa att det kunde bero på min tp-kabel eller nätverkskort, men nätverkskabel köpte jag sprillans ny för 2 dagar sen, en av typ CAT5e, som enligt dom ska räcka. Dock är väl mitt nätverkskort några år gammalt men 100mbits stöd på både kabel och kort är väl standard sedan jesus födelse? 😕
Nätverkskortet är ett integrerat 3Com på ett nforce A7N8X Delux.
Några tips?
September 10, 2004
dzl wrote: Härom dagen flyttat jag in i en lägenhet med BBB Fiber. Men jag får bara 10mbit ifrån bbb, och de funkar utmärkt.
Dock ska jag kunna ha 100mbit, och har prata med bbbsupport och dom provade att ställa upp hastigheten till 100mbit. Men då börjar min uppkoppling att "hoppa". Den växlar mellan "nätverksadress erhålls" och "ingen nätverkskabel ikopplad" varannan sekund. Men som sagt, när dom ställer ner den till 10mbit igen så funkar de utmärkt.Jag kör ingen router mellan.
Supporten sa att det kunde bero på min tp-kabel eller nätverkskort, men nätverkskabel köpte jag sprillans ny för 2 dagar sen, en av typ CAT5e, som enligt dom ska räcka. Dock är väl mitt nätverkskort några år gammalt men 100mbits stöd på både kabel och kort är väl standard sedan jesus födelse? 😕
Nätverkskortet är ett integrerat 3Com på ett nforce A7N8X Delux.
Några tips?
Är Switchen i ditt område uppdaterat med mjukvara för 100mbit då ??
Du vet väl att BBB uppdaterar runt om i sverige till 100mbit och det är kanske inte säkert att de uppdaterat hos dig, logga in på din sida på bredbandsbolaget och läs vad det står där, på mig står det att uppdatering sker vecka 47 och när jag ringde så sa han vecka 40...
Ringde oxå för ett tag sedan o han provade att ställa upp hastigheten men switchen som delar upp mellan lägenheterna klarade inte av det just för den inte va uppdaterad....
Detta borde han du pratade med på BBB veta om. Ring igen!
/Jonas
1 Guest(s)