December 31, 2002
Hej!
Jag har ett problem som jag skulle behöva hjälp med. Jag har en BBB fiber lina och två datorer som jag vill ha internetanslutning på. Därför köpte jag en Netgear RP614 v2. Nu till problemet. Internet fungerar hur bra som helst om jag kopplar direkt till datorn men om jag kopplar in routern så slutar det fungera. Jag kör Netgears auto wizzard som ställer in det som det borde vara (dynamisk IP osv) men det fungerar ändå inte.
Jag testade att installera routern hos min pappa som har Tele2 fiber som också har dynamisk IP och där fungerade det hur bra som helst. Jag prövade att byta kablar till de som jag visste var OK men det fungerade fortfarande inte med BBB.
Sen prövade jag att skriva ner all information om ip osv när jag endast hade datorn inkopplad. Jag prövade sedan att ställa in routern så och då fungerade tills dess att IP-adressen förändrades.
Det verkar alltså som om routern inte blir tilldelad ett IP dynamiskt. Hur löser jag detta?
Sammanfattning:
BBB=OK
BBB+router=FEL
Tele2+router=OK
BBB+router+IP odyl från endast datorn och BBB=OK tills IPn ändrades
Tacksam för svar.
December 31, 2002
adamnassjo wrote: Jag fick min Netgear WTG624 eller va den heter i fredags. Allt hoppade igång automatiskt. Den var intställd på att erhålla IP från ISPn osv...
Har du testat att göra en grundinställning?
Vad menar du med grundinställning?
Jag har installerat RP614 hos flera andra personer och då har det fungerat perfekt. Så jag förstår inte riktigt vcad som är fel.
Jag får väl pröva att vänta en timme 🙁
1 Guest(s)