September 28, 2002
September 11, 2003
Ibland mot vissa personer kan hastigheten faktiskt överstiga de normala...jag bor i luleå och tankade av samma person 2 gånger i över 3000kb/s..vilket är helt omöjligt med 10MBIT...men de har bara hänt av den killen....och då tankade jag en DVDR vilket tog under 1 timme o den var på 4.5gb..
Så jag tror att mot vissa användare kan de bli knas..men annars så vet ju BBB vad dom snackar om.....de är inga hobby lirare vi pratar om här...utan nog kan dom nätverk alltid...:)
March 15, 2002
MasterMind wrote: På deras hemsida står det att det var 10 mbit men jag har hört att ska vara 12
Det beror på vilken av deras tjänster du syftar på. Den vanliga där du ansluter via ett bredbandsuttag i väggen ligger på 10Mbit i båda riktningarna och Vdsl tjänsten ligger på 12Mbit ner och 9Mbit upp. Så står det ivf på deras hemsida 😉 sen kan säkert hastigheterna variera lite 😀
March 19, 2003
Jontez wrote: [quote=GolZa]Jag har fiber, och min hastighet kan ibland överstiga 10 mbit. Det man kommer upp som max i när allt är som det ska är 1.12 MB/s.
Händer ibland att man kommer upp i 1.26 MB/s....
Jag har deras fiber, alltså 10 mbit och jag kommer också upp i 1,26MB/s
jo men det är rätt logiskt, jag har 1mbit och kommer upp i 126Kb/s
1 byte är 8 bitar
May 9, 2001
MasterMind wrote: På deras hemsida står det att det var 10 mbit men jag har hört att ska vara 12
Antar att du menar VDSL tjänsten. Det hänger på hur lång från telestationen du bor.
Bor man väldigt nära den så kan man få 12 Mbit. Men oftast är det 8 Mbit ner och 1 Mbit up man får.
Sedan finns LAN versionen som tex. jag har och då är det 10 Mbit i båda riktiningarna.
Det finns även en 100 Mbit tjänst för oss som har LAN uppkopplingen.
Fast det kostar typ 900:- per månad och en gräns på 300 Gbyte per månad.
Laddar man mer än 300 Gbyte så får man betala extra.
1 Guest(s)