BBB hastighet|Page 2|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
BBB hastighet
GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
Member Since:
November 4, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
222848
November 21, 2002 - 12:36 pm
sp_Permalink sp_Print

69link wrote: @GeneSiS,

du får gärna förklara skillnaden mellan basbands och bredbandsöverföring för mig ja 🙂 Och gärna vart man använder det som ISP.

Om man tar t.ex. ISDN som består av BRI (Basic Rate Interface) eller PRI (Primary Rate Interface) så styckar man ofta upp en PRI (ca 2mbit) i 30 kanaler (BRI, 64kbit) som man sedan kan multiplexa ihop. Det är därifrån begrepp som T1/E1 och T3/E3 kommer ifrån. Men känner du till någon teknik där man delar upp bandbredden i frekvens till kunden så får du gärna berätta om den.

Jag föreslår en bok som rör nätverk. Och då speciellt vad basband och bredbands överföring är och vad som är skillnaden. Önskar att jag kunde säga vilken bok det är, men det kommer inte jag ihåg på rak arm.
Men du verkar ju kunna lite mer än vad "vad är OSI?" killarna här inne kan. Så då skulle jag bli förvånad om du inte har hört/läst om bredbandsöverföring. Jag kommer inte ihåg alla fakta om den, men jag har för mej att den var uppdelad i 6Mhz kanaler dom motsvarade 512Kbit. Jag hoppas att du förstår att det inte är Ethernet som vi pratar om här..

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

fade][NiVEN
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
Member Since:
October 8, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
223124
November 21, 2002 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Men saken var att det varit så hela dagen.. det var inte så att jag började tanka 20kb/s från en kille och direkt gick in på forumet.. utan jag kom max upp i kanske 9-10 kb på vilka jag än försökte tanka från..

Hur optimerar man sin TCP/IP stack? och vad exakt menar ni med stack?

Om man kopplar in bredbandet i en 10mbit hubb och kör 2st datorer delat på det.. kan det bli så att en dator får all bandbredd fast inte uttnyttjat den? eller nånting åt de hållet..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 102
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL