April 1, 2003
hej! sitter just nu vid en dator som har bbb uppkoppling. o allt fungerar perfekt. MEN när jag kopplar in en router(netgear RP614) så fungerar nätet inte.
jag har testat förljande inställningar i win xp:
1. Erhåll ip-nummer och DNS automatiskt resultat: fungerade ej
2. Har skrivit in det interna ip-nummret(192.168.0.2) och gateway o sånt, men det fungerar fortfarande inte...
när jag kollar på inställningarna i routern så finner inte routern det externa ip-nummret, vilket jag tycker e väldigt konstigt.....nån som vet hur man löser detta?? 🙄
June 18, 2001
Smirnoff wrote: Jo det är sant, enligt datorbutiken.se
Brandväggen på själva routern suger ju dolme.ska man köpa en RIKTIGT Router då ska man satsa på Cisco's routers, de är grejjer för 1337...
Öh, på vilket sett skulle brandväggen suga???
Den blockerar ju portar (som ju täcker det en brandvägg skall göra, alla övriga funktioner är lulllull som de flesta inte har någon som helst användning för) som den skall, precis som dom har specat.
Den gör jobbet som den skall! Är man ute efter fler funktioner så får man ju gå upp i pris, så att säga att den suger är helt fel.
August 2, 2001
Redfaction wrote: Nån som kan tipsa om en Router under 2000kr som klarar 100megabit på WAN porten?
Jag köpte nämligen en Cnet för 1400kr men den klarar bara av 10megabit på den men 100 inom nätverket.
Jag har ju Gavlenet och de kör 100megabit..:)
Är tveksam att det finns någon billig FW som klarar 100mbit/s. Om du har en dator till övers så kan du kolla in http://www.astaro.com. En linuxbrandvägg som man inte behöver ha några linuxkunskaper för att köra 🙂
OBS! kolla hårdvarukraben.
1 Guest(s)