December 4, 2002
BBB är bra skumma dom..
Sen jag blev kund (VDSL telefonjacket) har jag försökt kolla upp om jag kan få telefoni, men icke.. står att jag inte kan få det... just nu ringde dom upp och försökte sälja tjänsten till mig.. och då sa jag att jag försökt innan men det står att jag inte kan få det.. att han blev förvånad.. han förstod ingenting.. men enligt honom så ringde datorn upp dom personer som kan få det så han ansåg att det inte skulle vara några problem iaf eftersom detta gick på VDSL:et.. när jag då frågade honom hur det blir ifall jag byter till ADSL2+ (eller vad deras nya tjänst nu heter), ifall det kommer fungera då också... då svarar puckot... "men men.. det här är ju telefoni"... Dååååh det var ju det jag frågade menar jag...
Ibland undrar man vilka stackare som sitter där och pratar i telefon...
:-k
September 1, 2002
Tja, dom är ju säljare, och inte teknisk support. De följer mer eller mindre ett manuskript när de ringer upp en. Tycker inte man skall förvänta sig så mycket teknisk kunskap av en telemarketing-anställd.
Å andra sidan verkar det väldigt skumt att dom ringer och vill sälja telefoni till dig när supporten klart och tydligt säger att du inte har tillgång till den.
Min sambo får erbjudanden via post om att bli bredbandskund hos BBB, när vi redan har den tjänsten.
December 24, 2002
Gamblor wrote: Tja, dom är ju säljare, och inte teknisk support. De följer mer eller mindre ett manuskript när de ringer upp en. Tycker inte man skall förvänta sig så mycket teknisk kunskap av en telemarketing-anställd.
Å andra sidan verkar det väldigt skumt att dom ringer och vill sälja telefoni till dig när supporten klart och tydligt säger att du inte har tillgång till den.
Min sambo får erbjudanden via post om att bli bredbandskund hos BBB, när vi redan har den tjänsten.
Det är någon kille från TELIA som ringer mig stup i kvarten (har hänt 5-6ggr) och frågar efter någon Marie Johansson.. Har försökt föklara att jag inte känner någon sådan.. då ber han om ursäkt och säger att han man måste ha ringt fel.. hmm... han ville iallafall sälja ADSL till denna Marie.. Detta kan väl va ett tecken på att datorn inte alltid har rätt?
Fast.. hmm.. man tycker ju att telia (om någon) borde ha rätt nr till folk?
December 4, 2002
Jag tycker inte BBB har bäst support av alla, detta beroende på att dom ljög för mig i över 3 månaders tid...
Olika historier varje gång jag ringde och frågade varför min uppkoppling dröjjer.. och då skojar jag inte.. VARJE GÅNG EN NY ANLEDNING/HISTORIA (saga kanske man ska kalla det)..
Till slut tröttnade jag på det så jag sa till dem, "jag ringer senare idag igen då" och killen svarade att det var ingen idé för dom kommer inte veta något nytt så snart... då svarade jag "Nej, jag är bara intresserad av vad för ny anledning jag får om 4 timmar, för jag har fått olika varje gång i flera månader"... då blev han jävligt grining minst sagt.. och efter det var det samma historia fram till att modemet kom och uppkopplingen var igång
1 Guest(s)