May 31, 2002
Felfritt har det nog inte funkat för någon och det är fortfarande inte full duplex på tjänsten. Jag har länge haft 10,5/2,5 Mbit och ganska hög ping, men för några veckor sedan har de fipplat till det lite bättre och nu har jag väldigt fin ping och 10,5/6,5 Mbit.
Så är det! Men du törs nog beställa tjänsten nu eftersom de har fixat hälften av problemen.
March 15, 2002
FarsanEdde wrote: Felfritt har det nog inte funkat för någon och det är fortfarande inte full duplex på tjänsten. Jag har länge haft 10,5/2,5 Mbit och ganska hög ping, men för några veckor sedan har de fipplat till det lite bättre och nu har jag väldigt fin ping och 10,5/6,5 Mbit.
Så är det! Men du törs nog beställa tjänsten nu eftersom de har fixat hälften av problemen.
I och med att adsl alltid är full duplex så borde väl vdsl också"vara det.
March 19, 2003
BBB här redogjort att de håller på att optimera deras vdsl tjänst.
Därmed kan man få hög ping osv.
Men de ska bli bättre med tiden enligt dem.
Och vdsl är ju rätt nytt i sig i sveadala och som vanligt brukar inte nylanserade tjänster fungera 100% felfritt i början.
Och som sPaZz redogjorde innan var att ADSL är full duplex enligt tele styrelsen.
Men hur det är med VDSL har jag inte fått de riktigt klargjort om det är full eller half.
July 22, 2003
Angående full duplex.. Verkar vara ett uttryck som väldigt många här använder. Man verkar tro att full duplex=samma hastighet i bägge riktingarna.
Är det inte så att full duplex egentligen betyder att man kan skicka och ta emot med full hastighet samtidigt. Alltså det har inget med själva hastigheterna att göra.
Tex är telia bredband 2000 full duplex, right? Jag kan skicka med ca 0,4 mbit per sekund samtidigt som jag laddar ner med 2 mbit per sekund.
Däremot hade jag problem med min gamal bostream 2,5 mbits lina då jag hade mycket uploads på gång. Då sjönk nedladdningen betydligt. Det är därför det finns "use small send buffer" i DC++, right?
Anyway.. ville bara vara lite besserwisser.
March 15, 2002
GandalfKarlsson wrote: Angående full duplex.. Verkar vara ett uttryck som väldigt många här använder. Man verkar tro att full duplex=samma hastighet i bägge riktingarna.
Är det inte så att full duplex egentligen betyder att man kan skicka och ta emot med full hastighet samtidigt. Alltså det har inget med själva hastigheterna att göra.
Tex är telia bredband 2000 full duplex, right? Jag kan skicka med ca 0,4 mbit per sekund samtidigt som jag laddar ner med 2 mbit per sekund.
Däremot hade jag problem med min gamal bostream 2,5 mbits lina då jag hade mycket uploads på gång. Då sjönk nedladdningen betydligt. Det är därför det finns "use small send buffer" i DC++, right?
Anyway.. ville bara vara lite besserwisser.
Hel korrekt. 😉
September 21, 2001
December 15, 2002
psycholink wrote: BBB ADSL / VDSL har inte full duplex, när jag tankar hem och uploadar samdigt så blev nerladdning långsam ????
Jo de är full duplex. Kolla tex på http://www.linklabs.net/network/shape/
September 21, 2001
December 15, 2002
psycholink wrote: Jag har ändrat i inställningar till full duplex men det funkade ändå inte? Vad kan det bero på?
Kolla på länken som jag skrev, de förklarar en del kring fenomenet med att ACK fastnar i sändkön.
Kanske inte alla som vill ge sig på Trafficshaping, men de förklarar i alla fall problemet.
1 Guest(s)