January 20, 2003
Har haft BBB Fiber hur länge som helst nu och sedan de köpte upp Bostream så gick supporten åt helvete och nu när Telenor köpte upp BBB så har även prestandan blivit skit.
Deras senaste påhitt är att routa om all trafik via Norge tydligen, så sitter här med 100/10 och surfar och det känns som man har 56k igen 😀
Jag verkar inte vara den enda med problemet då jag sett många på IRC klaga på det, tänkte se om det är några här som har BBB och har liknande problem.
Om ni har problem så bomba deras kassa support om det, gör en TraceRoute på http://www.bredbandsbolaget.se också, för mig går det från Min Dator -> Oslo -> Stockholm när jag kör Tracerouten så visar väl hur jäkla kassa de är 😛
April 23, 2003
Jag tror inte på att de rullar något igenom Oslo utan anledning.
Testade lite och det verkar mest gå:
* göteborg -> örebro -> stockholm
* utomlands -> stockholm
* utomlands -> malmö -> gbg -> örebro -> stockholm
På mitt adsl här i gbg:
9 25 ms 25 ms 26 ms http://www.bredbandsbolaget.se [195.54.106.226]
du kanske bor mer norrut i sverige och får det annorlunda?
January 20, 2003
POE wrote: Jag tror inte på att de rullar något igenom Oslo utan anledning.
Testade lite och det verkar mest gå:
* göteborg -> örebro -> stockholm
* utomlands -> stockholm
* utomlands -> malmö -> gbg -> örebro -> stockholmPå mitt adsl här i gbg:
9 25 ms 25 ms 26 ms http://www.bredbandsbolaget.se [195.54.106.226]du kanske bor mer norrut i sverige och får det annorlunda?
Stämmer bra det, bor i Norrbotten.
Kan iofs bara påverka oss, men sen så vet jag ju inte var alla andra som klagat på det bor heller 🙂
Det mesta jag pingar har runt 60-70ms om jag inte får timeout, samtidigt så har nätet kopplats ner ett antal gånger så tydligen har de massa problem här uppe.
January 20, 2003
Kört ca 200 traceroutes ikväll, tyvärr så går inte hälften fram antagligen för att peersen i själva routen spärrar signalen på något sätt.
Men vissa har jag klippt ut och sparat i en textfil: http://hem.bredband.net/b16051.....raceRT.txt
Dessa små timeouts som kommer upp skapar ett lagg på ca 5-10 sekunder i spel sen är det ok i 5 sekunder för att upprepas igen, när det gäller HTML så är enda lösningen att uppdatera upprepade gånger för att ladda hela sidan.
Lite irriterande börjar det bli, samt 4 dagar utan något svar från supporten 🙂
Edit: Skulle vara kanon om någon av er som inte hade problem med nätet skulle kunna köra några Traceroutes på siterna som gjorde timeouts så jag kan jämföra och skicka in till supporten.
July 4, 2004
Uppkoplingen funkar kanon för mig men supporten är ju ett skämt, den nya hemsidan är ett skämt....
De var så farsan ville ha en ny @bredband.net mail och det har ju tidigare inte varit några poblem att fixa på några minuter,
men efter ett antal minuters hopplöst sökande efter ~"skapa ny mail" så rungde jag supporten!
först fick jag prata med en kille som sa att det var mitt konto de var fel på så han skulle resetta de lr någe sånt så skulle jag kunna logga in först 15min senare..
~20min senare loggar man in men de finns ändå ingen "skapa my mail" knapp så jag ringer supporten igen och påstår att jag inte har någon "skapa ny mail" knapp.. killen börjar förklara saaaakta saaakta var jag hittar den någonstans och gör garantarat samma sak själv!
när vi kommer fram till sidan där knappen ska finnas så blir han tyst ett tag för att sedan konstatera att knappen inte finns där och ber om ursäkt och säger att det kommer att åtgärdas innom kort.....
Detta var ca 1månad sedan och jag har ännu ingen knapp :
Vid ett annat tillfälle då jag skulle ringa supporten så så bad dom mig vänta i 1MINUT, över 20min senare hade jag ännu inte fått någon hjälp! de borde ha någe typ av kö system så man hör vilken plats man är på!
Men de äckligaste fallet var nog när jag ringde dem och sa att jag inte hade någon uppkoppling, de dom sa var att de var fel på min dator!
"den måste formateras" ..mkt troligt tänkte jag och testade med min andra dator samt att jag kopplade förbi ip-telefoni boxen som nätkabeln går igenom och körde rakt in i datorn och mkt riktigt så fungerade uppkopplingen men inte boxen så jag hade ingen telefon!
ringer upp igen förklarar sakta för miffot på supporten att DET ÄR FEL PÅ BOXEN! SKICKA EN NY! men får svaret ett svar i still med "Nej! det är inte något fel på den, de kan jag se här! det måste vara något fel på din hårdvara!" och vid det här laget blir man ju lite haft rikstokig 👿
efter ett antal supportsamtal till så skickade de en ny box och sedan dess har allt fungerat!
January 20, 2003
Mjo som sagt, sedan de köpte upp Bostream gick allt åt helsike och det blev ju inte bättre när Telenor tog över.
Tog mig 20 minuter att förklara för snubben att jag hade Fiber samt en Fiber -> Ethernet konverter då han aldrig hört talas om en sådan och då är det BBB själva som levererar dessa.
Finns naturligtvis många fler exempel på deras inkompetens.
October 22, 2006
Men risk för att gå lite off topic så ska jag nu flytta och har funderat på att ha BBB/telenor då detta ger gratis fast telefoni, men förtroendet började minska så smått jag på deras hemsida lästa att det var helt säkert att använde deras trådlösa internet då det var krypterat med wep!
Är det någon som vet om man kan stänga av den trådlösa funktionen då jag inte behöver den, eller om det rentav är bättre att gå på comhems bredband och skita i fast telefon?
1 Guest(s)