August 23, 2001
Hej!
Jag har ett stort problem på grund av seg download på mitt telia2000 ADSL. Min upload ligger väldigt ofta och maxar. Testade att köra netlimit på server för att begränsa, men det funkade inte eftersom det inte är program på servern som skickar utåt utan de andra datorerna, vilket är tre st med XP på. Det jag vill ha, eller om det nu finns är ett program som kan begränsa max uploaden på IP nummer så att varje dator tilldelas max 15k i upload. Kör med Ms 2003 server, vill inte byta till något annat, inte nu iaf. Fråga gärna om det är något som är oklart.
MVH/B
August 23, 2001
ja jag vet det... men om jag startar netlimit på servern och samtidigt kör DUMeter så ligger uploaden på ca50-70k och i netlimit står det ingenting. vad jag kan förstå så är det bara det lokala programen som netlimit kan begränsa farten på, eller har jag missat någon inställning?
August 23, 2001
Har även testat programet "bandwidth controller" men det står att det inte funkar till server operativsystem och det stämmer nog för jag får det inte riktigt att funka med nyaste realesen.. något annat program med liknande funktin som det? http://www.bandwidthcontroller.com
August 23, 2001
Dehman wrote: Menar du via FTP? I.s.f. kan du tanka ner guildFTPD där du kan sätta limit.
näe, jag vill begränsa all utgående trafik på ett specifikt ip nummer, t.ex. 192.168.0.5 till 35k.
ska inte spela någon roll om det är något som skickas via ICQ eller t.ex. dc eller annat program. för om uploaden bli för hög så mer eller mindre dör downloaden totalt.
1 Guest(s)