Begränsad eller ingen anslutning|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Begränsad eller ingen anslutning
cerx
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 30, 2007 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har ett Zyxel P-660H-D1-modem som är ansluten till en Netgear WGR614. Den är i sin tur kopplad trådlöst till min brors laptop, via sladd till familjedatorn och till min router som går till min dator och Xbox 360.

Problemet är Internet endast fungerar på familjedatorn (fast ibland försvinner det även på den). På min brors laptop fungerar det inte heller, men om han kör "Diagnostisera anslutning" från Internet Explorer så fungerar Internet ett par minuter. På min dator fungerar det inte över huvudtaget och det står ständig "Begränsad eller ingen anslutning".
Jag har provat att direktkoppla min dator till modemet men det blir ingen skillnad. Problemet uppstod i förrgår. Alla lampor på modemet och routrarna lyser grönt och visar inte på nåt fel. Vad kan det bero på?

Obs: Då jag öppnar Nätverksanslutningar kommer det upp ett hänglås på Mottagna paket (se bilden).

http://img340.imageshack.us/my.....nlscb2.jpg

cerx
Siktar mot toppen
Medlem
1172303
December 30, 2007 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Nu verkar brorsan ha Internet igen på sin laptop, men problemet kvarstår på min dator...

Jag har provat ytterligare en sak, och det är att koppla den nätverkssladd som går från den trådlösa routern till min routern, mellan brors dator och den trådlösa routern. Med inaktiverat trådlös anslutning fungerar det bra för honom. Så:
Problemet måste sitta i min dator. Dock har jag inte installerat nåt nytt och jag har även gjort en virussökning utan att ha hittat nåt. :-k

Men jag vill också ta upp att jag kan logga in på Internet på min Xbox. Dock loggas jag ut inom loppet av några minuter och sedan går det ej att logga in längre (har haft likadant innan, dock kunde jag vara inloggad upp till en halvtimme innan kontakten bröts). Jag tycker det är så jäkla märkligt! :arg:
Jag läste nånstans att det kunde ha att göra med adaptern till routern som kanske inte levererar tillräckligt med el, men det förklarar inte varför min dator vägrar även vid en direktkoppling till modemet!

Oerhört j*vla tacksam om nån vet vad felet kan vara! 🙂

cerx
Siktar mot toppen
Medlem
1172446
December 31, 2007 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har även provat att formatera om datorn nu, utan nån förbättring 🙁 Felet verkar inte logiskt tycker jag.

cerx
Siktar mot toppen
Medlem
1172555
January 1, 2008 - 10:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Har hittat felet! Nätverkskortet är trasigt, måste bytas. Tråden kan låsas eller hur man nu gör med lösta trådar 😛

phmo
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 5
1174102
January 9, 2008 - 4:33 pm
sp_Permalink sp_Print

cerx wrote: Har hittat felet! Nätverkskortet är trasigt, måste bytas. Tråden kan låsas eller hur man nu gör med lösta trådar 😛

Säker på det ?
Det kan ju lika gärna vara nätverkskortsdrivarna som buggar sig.

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1174111
January 9, 2008 - 5:20 pm
sp_Permalink sp_Print

hade det inte varit löst hade tråden ändå blivit låst såvitt ja vet, det var ju trippelbumb på 2 dagar 😀

mao. du får dej skriva i nytt svar gång på gång, du kanske inte visste det 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 520
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL