February 24, 2005
Hej! Jag har sätt på msconfig att jag hade ett program på autostart som hette new dot net, när jag avmarkerde den, blev den alltid markerad igen. Så gick jag in på microsoft antispywares meny eftersom jag använder programmet och skulle stänga av new dot net där, eftersom det finns ett verktyg som man kan stänga av startup program på.
När jag tryckte på block this program så unblockades det igen, så testade jag på remove permanently och inget hände så tröck jag in den flera gånger. Jag har en ventrilo server uppe på min dator (Ventrilo är ett program där man kan prata med varandra över internet) server clienten körs i en cmd (kommando tolken) ruta och när jag skulle starta den så öppnades den och stängdes jätte snabbt, så jag startade om datorn, då hade jag ingen internet, det stod begränsad eller ingen anslutning, new dot net hade försvunnit märkte jag och när man ska gå in på windows brandväggen står det "Windows Firewall/Connection Sharing (ICS)" är inte igång vill du starta den, när jag klickar på JA så står det sedan att den inte kan startas.
När man trycker på reparera så står det att det inte kunde slutföras, och att IP-adressen inte kunde förnyas.
Har testat gått in på cmd och skrivit ipconfig /renew men det funkar inte. Internet funkar för min bror och min pappa så det är inget fel på bredbandet, som jag sa tidigare så tryckte jag flera gånger på ta bort new dot net och jag kanske har råkat markera nån windows tjänst och tagit bort av misstag, men jag är inte säker. Någon som vet hur man gör?
1 Guest(s)