January 19, 2004
Tjena! Har ett litet problem när jag ska försöka få internet att "kicka" igång på min nya dator.
Den datorn jag sitter på fungerar alldeles utmärkt, aldrig nå tjafs med internet efter formatering.
Men när jag skulle få igång internet på den andra datorn får jag upp en ruta som säger: " Begränsat eller ingen anslutning - Du kan inte nå internet eller vissa resurser på nätverket etc etc." Någon som haft liknande problem eller vet hur man kan lösa detta ? Tack på förhand
/Affe :cy:
January 19, 2004
Grejen är den att något är trasigt kan det inte vara, för ena timmen så funkade internet på båda datorerna, sen helt plötsligt fick den andra datorn för sig att knasa sig. Enligt våran internetleverantör ska vi ha 2 st. ip-adresser.
Jag använder en hub, men grejen är den att det ska funka ändå, för jag har lanat förut och då har det abs. inte varit några problem. har haft 2 datorer uppkopplat samtidigt förut också, så jag förstår helt enkelt inte varför den knasar. Kan det vara min internetleverantör som knasar? eller är det mest troligt att hubben är på väg att dö? Isf, är det dags att införskaffa en SWITCH?
:bgrin:
1 Guest(s)