May 14, 2003
Jag köpte nyligen ett adsl modem dlink 300g med vilket jag nu är uppkopplad med. Problemet börjar när jag ska koppla in routen, hur jag en gör, så får jag det inte att fungera. Alla sladdar är rätt och datorerna är "rättställda" men antagligen har jag in konfigurerat routen rätt eller något sådant. Jag har pratat med d-links support men får bara olika bud om att dom inställningar jag har, som jag fick från den förra teknikern är fel och nu efter att ha ringt dom 3 ggr med olika bud om hur jag ska göra hoppas jag att det finns någon som kan hjälpa mig?
Fakta:
Modemet fungerar dvs jag kan koppla upp mig om jag bara kör med modemet. Min levrantör är bostream och jag har en dynamisk adress.
Alla sladdar är rätt isatta, har även testat att byta ut sladdar utan bättre resultat.
Någonstans har jag konfigurerat fel men var : (
October 28, 2002
Kolla på dlink.se finns några filer om hur man skall ha inställningarna för resp. ISP (telia, bostream osv.)
Själv så fick jag inte igång min 614+ hur jag än gjorde tills jag uppdaterade firmwaren och sedan fungerade det som det skulle.
Mitt problem var att jag inte fick någon ip, gateway osv på WAN-sidan.
May 14, 2003
Jag får ett ipnr från bostream när jag ställer routen på dynamiskt ip nr, men sen kopplar den "ner" routern (disconected)och jag får gå in i guiden och göra om proceduren efter ett tag. Ställer jag däremot in alternativet ppp/eth så får jag ingen kontakt med bostream.
Jag har testat att ställa in bostreams dns manuellt genom ppp/eth utan att lyckas... : (
1 Guest(s)