February 16, 2004
En kompis till mig ringde och behövde hjälp!
Han hade internet innan idag och sen så installerade han F-Secure Internet Security och då blev han tillsagd att starta om datorn. Efter han startat om det så började datorn krångla, den startade om sig själv och då kom rutan upp där man får välja att starta upp i felsäkert läge och han gjorde det. Han var lite dålig att förklara men ska försöka skriva det mesta. Tydligen hade han kommit in i normal läge igen och skulle gå in på internet men det funkade inte. Han avinstallerade programet han precis installerat och sen så startade han om datorn igen, funkade inte då heller. Det var då jag kom in i bilden:
Jag sa att han skulle först gå in på Nätverksanslutningar och kolla om det var något ip inskrivet men det var det inte. Då sa jag att han skulle gå in på cmd och skriva ipconfig /release och sen /renew men då kom det upp att en fil saknades. Han sa aldrig vad det var för fil. Men jag bad honom att avinstallera nätverkskortet och starta om datorn och göra om det andra men det kom upp samma sak då. internetlevrantören testade att komma åt hans anslutning och det var okej. Men felet sitter mellan modemet och datorn, får ingen kontakt.
Vad kan det vara för fel? Vad kan man göra?
Det blev en lång förklaring men jag fick inte så bra beskrivning av honom.
Tacksam för svar.
1 Guest(s)