January 30, 2004
Jo vi ska få ADSL snart där hemma och vi har 3 st datorer. Då kan man väl bara göra såhär att man kopplar in modemet i en router och sedan så kopplar jag in mig i den och sedan de andra datorerna?
I så fall undar jag vad man ska ha för märke på router och adsl-modemet, spelar det ingen roll eller kan man köpa vilken taiwan skit som helst?
October 24, 2003
Netgears routrar tycker jag är mycket bättre än D-Link, har erfarenhet av båda, och netgears knäcker i de flesta sammanhang, därför kör jag med det nu. En RP614v2, mycket bra till mycket bra pris, för du ska väl itne ha trådlöst antar jag? Se till att få version 2 också!
April 10, 2001
För trådlöst förespråkar jag D-link. 🙂
Dom har enligt många en del probs. men jag har kört flera olika utan probs och är nöjd.
Och just vid trådlöst tycker jag att D-link ligger bättre till med sina lösningar, bla. har dom utbytbara antenner på i stort sätt alla modeller.
February 1, 2002
Gamblor wrote: [quote=Starscream]har också en RP614 dock av V1 som är lite sämre än V2.
Men det är en billig, enkel och bra router.
Varför är den sämre? Jag frågar av ren nyfikenhet.
jag hade problemet att den la av efter man dragit hem något ett tag, då va man tvungen att installera en annan firmwire..
De har mer problems också som är fixat till v2
1 Guest(s)