February 10, 2005
Jag har fått tag på en belkin router med w-lan....när jag installerar så säger når jag till stege då den ber mig att hooka upp kablaget, nätverkssladden går till routern o från routern till datorn....så försöker den att kolla om den kan connecta till datorn men den får en timeout o säger att det ej funkar....
det kan ju inte ha nåt med BBB att göra? har ju BBB fiberoptisk!
aaja, skulle grovt uppskatta hjälp....vill fan få igång skiten snart!!
MVH!!!
February 10, 2005
hehe, ja lät lite skum...
aiit lets go!
Jag har bbb fiberoptisk så det e en "kontakt" i lägenheten, den går via tp kabel till mitt rum och i datorn...
Routern som jag vill installera e då imellan som förstås...huvudsladden åker in i routern (det e en router för WLAN men jag kommer aldrig så långt, utan det e redan vid LAN jag har problem) o sen åker en sekunddär slad in i datorn min....
install programmet säger åt mig att inte koppla in routern först så att den kan scanna inställningar och när det e klart så skall jag plugga in allt...när det e klart så skall den försöka confa o connecta osånt...
där skiter det sig....den kommer aldrig ut från routern...den kan aldrig connecta längre än från datorn till router men inte ut för att få nån form av info från nån dhcp eller nåt....
med så länge? eller förklarar jag sämst igen?
aja
gracias!
1 Guest(s)