May 9, 2001
"Följande trafik räknas inte:
telefonitrafik, Bredbandsbio, PC-TV, besök på Bredbandsbolagets webbplats, epost, Bredbandsbolagets egna spelservrar."
Detta dras alltså inte av på de 300 Gbyte man har.
"Skulle du använda hela kvoten stängs uppkopplingen och du får välja mellan att surfa vidare med 128 Kbit/s
eller köpa till extra kapacitet i form av 100 GB-kvoter för 200 kr/styck."
Kan ju säga att jag kommer nog inte förbruka alla 300 Gbyte. Det är sällan jag tokladdar något.
Har ingen egen FTP. Jag har en privat DC HUB som bara några få (kan räkna dem på en hand) kommer in på.
Det är mest brorsan som loggar in och laddar filmer jag laggt över från videokameran.
Tjänsten är aktiverad nu men verkar inte helt klart. Försökt ladda stora patchar och filmer från Fragzones filarkiv.
Nerladdningen stannar efter typ 10 sekunder. Under den tiden har jag laddat i 4 megabyte/s från dem.
Riktigt nice. Får se om jag skippar routern i framtiden för att kunna få ut maximal hastighet.
Jag har Norton Internet Security 2003 och Norton Antivirus 2003 på CD som jag fick med min bärbara.
Har tyckt att det var lite bökigt att ställa in och tagit en del kraft från datorn tidigare så jag har litat på routerns brandvägg mm.
December 15, 2002
20 gig på nästan en månad, är de inte väldigt dyrt att ha en sådan tjänst om du nyttjar den så pass lite? Visst en del trafik räknas ju bort, men ändå. 10Mbit borde ju räcka till de flesta med tanke på att man knappast kommer upp i 100Mbit utanför BBB:s egna nät. Är ju dock bra om du är nöjd i alla fall.
June 23, 2002
Pemani wrote: [quote=macrus]Synd att dem har en såndär quota bara. 🙁
Javisst alla utnyttjar inte 300GB men det är inte speciellt mycket enligt min mening.
vem fan tankar 10 gb dagligen konstant? 😮
då äre nog högerklick -> download på alla xxx och pron mappar
Ja jag skulle/har inget problem med det och jag har bara 10mbit.
Men det är ju helt olika från person till person.
April 23, 2003
Fackamato wrote: [quote=POE]Tycker 300GB är extremt lite, räcker ju ingenstans. 😡
Men du behöver nog inte starta om datorn, räcker nog med att inaktivera och aktivera nätverket (om du kör windows). 🙂
Han har ju en router. Bara att förnya ip:t.
Och vad jag tänker på kan man ju undra..
Hm, asså man kan ju få hem ungefär 30TB data som max på en månad med 100Mbps. Kör man det i fulla hastigheten dygnet runt, räcker 300GB i ungefär 7 timmar. Häftigt. 🙄
May 9, 2001
Och vem gör det??? Inte jag. Det är oftast på helgerna jag kanske laddar lite.
Men vem "behöver" mer än 300 Gbyte data per månad?
Förmodligen är det en massa filmer som de flesta laddar men då lär ni ju sitta och kolla på film dygnet runt också.
Folk laddar förmodligen en massa skräp bara för att få upp sin share.
Nu börjar vi dock prata olagligheter.
Jag anser att 300 Gbyte räcker gott och väl för 90% av BBB:s användare som inte laddar skräp dygnet runt.
3 Guest(s)