November 26, 2002
Fick reklam i lådan igår. 10 Mbit/s för 129 kr/mån. Jag har aldrig hört talas om Bredband2 men det låter ju intressant. http://www.bredband2.se
Tiscali har ju varit lite halvstruligt till och från så det vore intressant att testa men det känns jobbigt att byta mailadress och hemsida för att spara 60:- i månaden.
Kan detta vara billigast i Sverige just nu?
June 23, 2002
Samma fråga ställde jag.
Dock verkar det inte nån som har det än så ingen verkar ha kunnat säga hur det är.
July 27, 2002
HuGGe wrote: Bredband2 är väl Jonas Birgersons nya påhitt, samma kille som skapade BredBandsBolaget en gång i tiden.
10mbit full duplex skulle ju inte vara så lite kickass =) synd att jag bara kan få Telias 8000 tjänst härute på i skogen
Du har ju varit utan internet så länge att du borde vara glad över Telias 8mbit tjänst. 🙂
För övrigt tycker jag att Bredband2 verkar riktigt bra, om man nu kan få det d.v.s.
June 23, 2002
John_lz wrote: Jag missade den tråden...
Hur gillar du "Blixtvik 10/10"? Jag bor också i Sollentuna och ha Tiscali. Jag ligger på ca 7Mbit/s i snitt enligt TP men tycker att Tiscali strular endel ibland.
Jodå Blixtvik funkar ok, får hur många ipadresser jag vill från dem så jag kan köra extern ip på alla burkar om jag så vill.
Men fördelningen kan vara lite tveksam på bandbredden. Den fördelas inte ett dugg jämnt och det är ju inte full duplex utan halv duplex. Men annars är jag ganska nöjda med dem.
Oftast när det har krånglat har det varit Sollentuna Energi som ställt till det.
Hugge: Jag är rätt tveksam till full duplex då inte Bredband2 bestämmer vad det ska vara utan Sollentuna Energi. Så jag tror det bara blir halv duplex.
May 17, 2002
Jag sitter på Bredband2 sedan ca en månad tillbaka. Dock för 175kr/månad, priserna varierar lite från stad till stad... Jag har 10Mbit halv duplex, detta eftersom idiotstadsnätet i Västerås bestämt att all trafik skall köras på halv duplex...
Annars fungerar det precis som det ska 🙂
June 23, 2002
airman wrote: Jag sitter på Bredband2 sedan ca en månad tillbaka. Dock för 175kr/månad, priserna varierar lite från stad till stad... Jag har 10Mbit halv duplex, detta eftersom idiotstadsnätet i Västerås bestämt att all trafik skall köras på halv duplex...
Vad får du för resultat med tptest?
EDIT: Kan fixa en screenshot på tptest sen John_lz.
Dock kan jag inte göra det nu för jag tankar lite freeware. 😛
November 26, 2002
macrus wrote: [quote=airman]Jag sitter på Bredband2 sedan ca en månad tillbaka. Dock för 175kr/månad, priserna varierar lite från stad till stad... Jag har 10Mbit halv duplex, detta eftersom idiotstadsnätet i Västerås bestämt att all trafik skall köras på halv duplex...
Vad får du för resultat med tptest?
EDIT: Kan fixa en screenshot på tptest sen John_lz.
Dock kan jag inte göra det nu för jag tankar lite freeware. 😛
Tack, men det behövs inte. Jag tror nog jag sitter kvar med Tiscali en stund till. Det är så struligt med ny e-post adress och ny hemsida. Men, börjar Tiscali strula mer så hör jag av mig.
1 Guest(s)