September 17, 2001
m4qs wrote: Ni som tankar i så höga hastigheter.. har ni gjort något speciellt? Tankar max i 170kb/s och använder bitcomet..
Nope, ingenting. Dessutom har jag en ADSL-modemet inkopplat i en router + att jag har 50 m extra telekabel i en vinda som försämrar överföringshastighet och accesstider ytterligare. Ser dock ingen lösning på probet. Hört av dig till din ISP och frågat?
April 20, 2002
Frodo wrote: Då jag aldrig har hört att någon någonsin haft full duplex så går det bäst (bäst och bäst, men bra) om man sätter ner upload på cirka 75% av max upload.
Jag har däremot aldrig hört någn(som gett bevis på det) som haft ADSL & halv duplex. Full duplex är det hos alla med Telias ADSL. Det finns däremot något annat för vissa av oss med ADSL där ditt alternativ fungerar men det har inget med din duplex att göra.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 17, 2004
April 20, 2002
Full duplex har inte den innebörd du haft, precis som det var för mig tills jag lärde mig att det berodde på något helt annat.
ADSL-tekniken har full duplex, dvs att man kan ladda ner och upp samtidigt. Halv duplex fungerar så att det bara går att ladda åt ett håll åt gången.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 17, 2004
fast adsl sänder ju samtidigt som den tar emot. Eller så funger ala uppkopplingar som använder TCP
Den sänder ju TCP ackar med begäran om datan den ska ladda hem tar väl ungefär en 12-13:e del av den nuvarande nerladdningshastigheten
alltså tankar du med runt 1mbits hastighet(ca 120-130) laddar du samtidigt upp i ca 10 kb/s
April 20, 2002
dupa666 wrote: fast adsl sänder ju samtidigt som den tar emot. Eller så funger ala uppkopplingar som använder TCP
Den sänder ju TCP ackar med begäran om datan den ska ladda hem tar väl ungefär en 12-13:e del av den nuvarande nerladdningshastigheten
alltså tankar du med runt 1mbits hastighet(ca 120-130) laddar du samtidigt upp i ca 10 kb/s
Ja det stämmer kanske men det är fortfarande inte duplex det handlar om.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
1 Guest(s)