bluetooth anslutning|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
bluetooth anslutning
asene
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
Member Since:
March 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 18, 2005 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

ska ansluta min mobil till datorn men få de inte att fungera. finns de nått bra program som man kan använda för att de ska gå lättare????

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
965470
October 18, 2005 - 12:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Beror på många saker. Före Service Pack 2 till XP fanns det mig veteligen inte inbyggt stöd för blåtand (vilken är det riktiga namnet för blåtand skapades vad jag vet i Sverige).

Sen hjälper det om du berättar vad som är problemet, "ett problem" är väldigt väldigt vid definition och kan betyda i princip vad som helst från att din dator brinner till att du får ett felmeddelande på skärmen.

Vad som också är bra att berätta är vad det är för telefon du vill ansluta, vad du har för blåtand i datorn, vad du har för dator, etcetc. För mycket information är alltid bättre än för lite.

asene
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
Member Since:
March 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
965484
October 18, 2005 - 1:18 pm
sp_Permalink sp_Print

ska ansluta en nokia 3230 har gjort det förut men nu vill de inte funka. står bara att de inte funkar att ansluta.

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
965631
October 18, 2005 - 6:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du ändrat något sedan det fungerade? Har du XP? Har du service-pack 2?

Jag trodde jag bad dig vara lite mera utförlig i beskrivningen.

"nu vill de inte funka" är inte utförligt, "står bara att de inte funkar att ansluta." hjälper inte heller för jag har ingen aning om var det står, eller när det står.

Vi kan inte gissa oss till ditt problem, det finns mängder och åter mängder av saker som kan göra att blåtand inte fungerar. En del mera vanliga än andra.

asene
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 92
Member Since:
March 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
965640
October 18, 2005 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

ja har win xp service pack 2. installerade om datorn och efter det vill de inte funka. så det jag undrar över är om de finns något bra program man kan använda för att ansluta

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
Member Since:
December 25, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
965756
October 18, 2005 - 8:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj vad kul jag får gissa mera!

Du har alltså ställt in så att datorn är synlig (detta måste du ställa in, den är inte synlig för telefonen som standard) och söker efter datorn med telefonen? Och du har naturligtvis prövat andra vägen också, dvs att sätta telefonen synlig och söka efter den med datorn. Och jag gissar mig vidare till att när den inte hittar dator så börjar den spela bethoven's 5;e och visar psykadeliska bilder från 60;talet samtidigt som den visar en gul (ibland grön) blinkande text där det står "det funkar inte att ansluta".

Jag kan låta jobbig men HUR SVÅRT skall det vara att beskriva problemet ordentligt? Vi får inte betalt per minut för hur länge vi hjälper dig så kan du inte SNÄLLA RARA, FÖRSÖKA att låta bli att låta oss spendera tid på att gissa VAD DU GÖR när den säger "det funkar inte att ansluta". Alltså, klickar du på sök blåtandstelefon? Eller väljer du på telefonen att den skall söka dator? Du berättar inte ens om det är telefonen eller datorn som säger "de funkar inte att ansluta".

Angående din andra fråga, du behöver inte "något bra program" för att telefonen skall hitta datorn och vice versa. Du behöver dock ett program om du vill skicka SMS, ta emot samtal, ändra i adressboken etcetcetc. Exempel på detta hittar du här ( http://www.logomanager.co.uk/p.....oducts.php ) och google ger flera resultat.

Skogs_Micke
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
Member Since:
October 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
967305
October 22, 2005 - 11:18 am
sp_Permalink sp_Print

ViU = skön Person 😀

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 42
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL