July 27, 2002
Denna tråd kanske är fel placerad men då får min privata topic flyttare fixa det ( skiroy 🙂 )
Kan någon förklara det här med BNC lite närmare?
Jag förstår att det är en dator mellan mig och irc-servern.
Men hur använder jag detta? Stänger jag av mIRC och bnc hoppar igång då eller? När jag startad datorn hur gör jag får att komma in på irc för att det ska vara som när jag drog och alla querys är kvar osv.
// noob @ BNC 🙂
July 29, 2003
i vanliga fall connectar du till en server ex. irc.quakenet.org men när du connctar till en bnc connectar du till en annans data. Den datorn är inloggad på irc och håller ditt bnc konto uppe. Quitar du irc så kan du göra ett away nick och då byts det automatiskt till det nicket du vill ex Callister`bnc. När du connectar till bnc servern måste du skriva in ett pass till ditt konto. men det kan du lägga in så att du inte behöver göra det varje gång du startar. Om du lägger till en ny server kan du editera den och lägga in ex pass. Ditt username är din identd.
Om någon skriver till dig när du är i bnc mode så kommer det upp sedan när du startar mirc igen.
July 27, 2002
Snap wrote: i vanliga fall connectar du till en server ex. irc.quakenet.org men när du connctar till en bnc connectar du till en annans data. Den datorn är inloggad på irc och håller ditt bnc konto uppe. Quitar du irc så kan du göra ett away nick och då byts det automatiskt till det nicket du vill ex Callister`bnc. När du connectar till bnc servern måste du skriva in ett pass till ditt konto. men det kan du lägga in så att du inte behöver göra det varje gång du startar. Om du lägger till en ny server kan du editera den och lägga in ex pass. Ditt username är din identd.
Om någon skriver till dig när du är i bnc mode så kommer det upp sedan när du startar mirc igen.
Okej låter nice.
Det enda jag inte är 100% på är det här med hur jag aktiverar bncn
/ trög
1 Guest(s)