May 23, 2001
Skulle gissa på att det är som ManicBlue säger att det är ett enkelt sätt att skydda sig från massa frågor om routrar och dylikt.
Är nog fritt fram att koppla in en router eller annat för att kunna dela internet med, bara det att om det blir problem och du säger att du har flera datorer så kommer de säga, ryck ur allt bajs och kör bara med en dator och se om det fungerar...
February 24, 2004
Det e klart man får lov att koppla in hur många datorer man vill bakom en router, det finns inget sätt att se det. Som någon tydligen hade skrivit.
Det som bolina e känsliga för är att du bara får lov att ta upp 1 extern ipadress, interna kan du väl ha en sabla massa om du vill.
Det ligger ändå på en annan iprange.
Bolina gnäller åxå om man ligger o håller på en ip adress iom att dom har
dynamiska adresser o inte statiska.
så e det :blink:
December 5, 2003
jonte_power wrote: [quote=Starscream][quote=jonte_power]dom märker väl inte om man har en router inkopplad... eftersom routern har en egen MAC adress och det är den som blir kopplad till IP't
Det ser dom....
hur då? bostream hittar ju inte min router.. o det gör inte heller UPC
Hittar eller kan pinga? Defaultinställningarna är väl att routern inte ska svara på ping.
July 23, 2002
Det här med att de inte gillar att man snor en statiskt ip vet jag inte om jag håller med om.. Jag har kört samma ip sen jag fick Bolina för snart 3 år sen... Har aldrig haft någon som har klagat... Förvisso är det ett väldigt litet antal lägenheter som utnyttjar bolinan här hos oss, det är kanske det som gör skillnad?
Att man som Helpdesk försöker skylla på allt annat är väl klart? Varför göra jobbet om man kan få någon annan till att göra det...?
1 Guest(s)