June 28, 2001
just nu sitter jag på Bostreams 2.5 ner och 0,75mb upp, det kostar 450kr i månaden.
jag kan fixa BBBs vdsl tjänst med 8-10mb ner och 1mb upp för 400kr i månaden + 1000kr för modemet.
det enda jag kan tänka mig vara bra med BBB är att min neråtspeed inte segar sig om någon tankar av mig.
annars använder jag knappt min neråtlina till fullo.
och man kan ha ip telefoni med BBB.
men jag har svårt att bestämma mig om jag ska ha kvar bostream eller byta till BBB.
har ni något att klaga om när det gäller BBB och deras vdsl tjänst ?
tror ni BBB eller bostream planerar att höja priset ?
March 20, 2003
Har BBB VDSL 8/1
Nerladdningen dras ner till ca 300-350 om man maxar upp samtidigt, vet inte var du har hört att den inte skulle göra det för jag har bara hört att folk har samma problem som mig. (Maxar ca 840 annars)
IP-telefonin är mumma.
Du kommer in på alla BBB-only samt 10mbit-hubbar då det itne finns ngt säkert sätt att skilja ip# fiber/vdsl, det gör du inte om du tex skulle uppgradera din Bostremalina.
Nackdelen är ju 1000:- installering och att vara utan lina ett tag, samt att om du har mkt upload kommer du inte få ngn märkbar speedökning ner.
March 20, 2003
Har för mig att det var 40:- /mån billigare än telia och alla samtal var lite billigare+att man ringer gratis mellan bbb-kunder.
Jag är lite tveksam till den tekniska kompetensen (hos de jag har pratat med iaf, hade mkt krångel i början med nedkopplingar men har blivit kompenserad och allt flyter finfint nu) hos kundsupport.
Klagade på att det var dålig duplex på min lina och efter att ha pratat i ngra minuter om upload och download frågade han mig, "vad är duplex?"
November 4, 2001
Tänk på att du måste säga upp din nuvarande abonemang och beställa ditt nya, 100 för modemet och 1000-lapp för at dom gör jobbet på stationen samt att ditt nuvarande är det 4 månaders uppsägningstid på om du inte betalar 600:-
Som du hajar blir det svindyrt (har själv ringt och kollat) uppgradering = som att skaffa nytt typ..
Helt sjukt, du ring och kolla upp allt innan du funderar på att byta så du inte blir överaskad
1 Guest(s)