June 3, 2001
Har försökt installera bostream i en villa, men det vill sig inte riktigt. Har inte hittat första jacket, och tvivlar på att det finns något sådant överhuvudtaget med tanke på det virrvarr av kopplingar som fanns. Internet fungerar, men dock med väldigt dålig hastighet, kanske 1/3 av telmodem. Borde inte uppkopplingen fungera hyfsat, trots att det inte är första jacket? Enda skillnaden är väl att när någon ringer så bryts uppkopplingen? Hittade en parallellkoppling i ett jack som nu är seriekopplad i övrigt tyckte jag att allt så ok ut, men trots det så verkar det som jag antar är första jacket vara ett första jack. Nån som har några idéer eller tips??? Och nån som vet vad det skulle kosta med att ta hem en tele-tekniker som får fixa ett första jack vid datorn??
July 2, 2001
Jag betalade för 4 år sedan ca 350:- för en teletekniker att komma till lägenheten.
Du annars kan kolla här för lite tips:
http://w1.857.telia.com/~u8571.....e22se.html
April 26, 2001
Kommer inte ihåg hur man gjorde, men de stog i papprena man fick från bostream.. man skulle koppla in dosas i de jacket man trodde var de första och sen gå runt och testa om man hörde nån ton i alla jack, gjorde man de så var de rätt annars så skulle man koppla in dosen i de jacket och fortsätta testa..
kanske har fel hur man gör de, men de var trots allt 2 år sen ja gjorde de..
1 Guest(s)