November 9, 2002
När BBB köpte bostream så fick vi beskedet att dom skulle uppgradera våra 2,5Mbit till 5Mbit gratis 😀
mer info än så hittar ja ingenstans...
men nu har ja hämtat modemet o på paketet står d att d e ett scream-modem
betyder d att även min upload kommer öka lite? för scream går väl me vdsl eller iaf adslv2?
November 9, 2002
Wingdings wrote: Imorgon får jag en gratis uppgradering från Bostream 2.5/0.76 Mbit till 10/1 Mbit hos BBB
förmodligen sitter du på en stabilare telekabel än mig...
Mean Machine wrote: Det var inte illa... Men snart kommer väl brevet att "Vi har tyvärr tvingats höja våra avgifter, etc, etc..." 😛
d kommer ju förr eller senare iaf... man kan ju lika gärna njuta för d lilla man får
men tror ni d kommer vara nån märkbar skillnad på uploaden?
September 28, 2002
August 7, 2003
Jag försöker ringa bostream sugnissarna och få reda på:
1) Kan de garantera mitt nuvarande ip inte kommer användas av nån annan under åtminstone en månad.
2) Vad blir det för uppladdningshastighet.
3) När kommer det stängas av, nu under helgen eller ej? Måste få veta ifall jag ska åka hem eller ej.
Men tror ni att de svarar? Skit i att ge mig några megabit hit eller dit LÄR ER SVARA I TELEFONEN istället. Hatar de jävlarna, Telia är OFFANTLIGT mycket bättre på kundservice (enligt min uppfattning) (det är IOFS nästan en fråga om "division by zero")
Edit: Åh jag fick svar (dessutom någotsånär användbara!!!! *ta-i-trä*) efter bara nån halvtimme(?) (+ nån halvtimme runt lunchtid då jag gav upp) i telefon-kö. 1) nä, inga garantier, men det tar nog flera veckor innan de säljs vidare 2) Samma som förut, tror de iaf. 3) Nej, först den 9:e och då är det "tidigast" datum så nu till helgen bör jag kunna köra vidare.
December 5, 2003
Stupid Ass wrote:
mer info än så hittar ja ingenstans...
men nu har ja hämtat modemet o på paketet står d att d e ett scream-modem
betyder d att även min upload kommer öka lite? för scream går väl me vdsl eller iaf adslv2?
Scream heter även 8/1 adsl... men kommer man närmare tfnstationen än 1000m så får man vdsl men använder ett annat modem.
1 Guest(s)