September 21, 2002
När man ska beställa bostreams bredbandsval istream så ska man välja till ett modem; man kan välja bland dessa 2
SpeedTouch 510
Anslutningsavgift: 1995 kr
och
SpeedTouch 510v4
Anslutningsavgift: 2795 kr
var är det för skillnad? är den sistnämnda för 4datorer eller? hittar ingen info nånsrans
September 21, 2002
ok, är inte så hemma på detta så jag undrar; måste man köpa det modemet för att kunna köra 4datorer på linan? eller räcker det med att man tar det billigare alternativet, köper en switch och drar en kabel mellan modemet & switchen så har man automatiskt flera portar?? borde inte det gå med dynamiskt IP eller är det jag som är helt blåst?
February 21, 2003
GroundX wrote: ok, är inte så hemma på detta så jag undrar; måste man köpa det modemet för att kunna köra 4datorer på linan? eller räcker det med att man tar det billigare alternativet, köper en switch och drar en kabel mellan modemet & switchen så har man automatiskt flera portar?? borde inte det gå med dynamiskt IP eller är det jag som är helt blåst?
Nej, i och med att du bara får ett ip från bostream så funkar det inte, du måste ha en router eller en annan dator som delar av ditt interna nätverk från internet. (Hoppas min beskrivning är förståelig).
September 21, 2002
Twinsen wrote: [quote=GroundX]ok, är inte så hemma på detta så jag undrar; måste man köpa det modemet för att kunna köra 4datorer på linan? eller räcker det med att man tar det billigare alternativet, köper en switch och drar en kabel mellan modemet & switchen så har man automatiskt flera portar?? borde inte det gå med dynamiskt IP eller är det jag som är helt blåst?
Nej, i och med att du bara får ett ip från bostream så funkar det inte, du måste ha en router eller en annan dator som delar av ditt interna nätverk från internet. (Hoppas min beskrivning är förståelig).
hehe, jorå, riktigt så dålig är jag inte på bredband 😀
February 21, 2003
Från 365 och uppåt. (Komplett.se)
Billigaste: http://www.komplett.se/k/ki.as.....&s=sr
1 Guest(s)