November 5, 2001
Har hört att nu när BBB har köpt upp Bostream kommer de att uppgradera alla Bostreams kunder som har 0.5Mbit till 8Mbit. Har letat på båda företagens hemsidor men inte hittat nått svar. Har dessutom mailat till dom för tre veckor sedan men ingen har svarat. Så, hur ligger det till egentligen?
August 15, 2004
Ärligt så vet jag inte, hörde att BBB ska överföra kunderna till deras nät men sen dess har det inte sagts något. Dock kan BBB leverera 24(?)Mbps in och 1Mbps ut till folk som bor inom 2500Meter från telefonstationen. Dvs, du måste beställa ett nytt abonnemang från de om du vill ha den uppgraderingen (hastighetsmässigt ^^ ).
May 31, 2001
Arny wrote: Har hört att nu när BBB har köpt upp Bostream kommer de att uppgradera alla Bostreams kunder som har 0.5Mbit till 8Mbit. Har letat på båda företagens hemsidor men inte hittat nått svar. Har dessutom mailat till dom för tre veckor sedan men ingen har svarat. Så, hur ligger det till egentligen?
Du måste ha hört fel...
Allt jag kan säga att min syrra som har/hade 2.5mbit har nu blivit uppgraderade till 5 mbit... angående 0.5 till 8 mbit låter väl lite och ta i...
December 26, 2002
"Du får snabbare bredband inom kort!
Sedan den 13 augusti 2004 ingår Bredbandsbolaget och Bostream i samma koncern, Under den närmaste tiden kommer vi samordna våra tjänster vilket innebär att du kommer att få en uppgraderad bredbandstjänst!"
"Om ca tre veckor kommer ditt bredbandsabbonemang att börja levereras från Bredbandsbolaget och du får en ny hastighet på upp till 8Mbit/s!"
Skriver BBB i ett brev som troligtvis fler än jag har fått.
January 22, 2002
När fick du mailet Baskagge? Har fått ett mail angående ny avtalsvillkor, men jag kan inte påminna mig nått mail om högre hastighet. Sitter själv på en 0,5 lina å det hadde ju inte varit fel om dom hadde uppgraderat. Är det någon här som har haft 0,5 innan som har fått högre fart?
December 26, 2002
Allt jag har fått av BBB/Bostream har varit i brevform, alltså inte mail. För några månder sedan fick jag brev om att jag skulle få 5mbit, nu har de tydligen ändrat sig och nu är det 8mbit som gäller. Ska man lita på BBB så ska jag få det i nästa vecka, jag skulle bli förvånad som så är fallet.
1 Guest(s)