September 20, 2003
Hallå där ute. Idag var jag uta och införskaffade en mx510 och glad som jga var sprang jag hem dunkade igång allting och startade datorn.
När jag först skulle kolla MSN som alltid så kom fönstret aldrig upp så jag öppnade MSN manuellt. Då när jag ska logga in får jag meddelandet att jag inte kan koppla upp mot internet eftersom jag sitter bakom en brandvägg. Vi har två stycken datorer, familjens och min. Vi har en router UTAN brandvägg. Jag har kolla båda min och familjens dator efter mjukvarubrandväggar men inget resultat. Jag kommer bara in genom familjens dator som jag i denna stund skriver detta på. Har kollat igenom inställningarna och det är som det ska. Har provat att ändra en massa inställningar, startat om, you name it.
**EDIT** Nätverket funkar men inte internet
Någon annan osm kanske har en lösning till detta ? Om det blir snack om att öppna upp portar o grejor får ni förklara vääldit långsamt...
January 19, 2003
Det kan inte vara XP:s inbyggda brandvägg som spökar? Testa iaf att stänga ned denna. Kontrollera inställningar för "Mina anslutningar". Högerklicka och välj "Egenskaper" och därefter fliken "Avancerat". Där får du upp alternativet om du vill använda brandvägg eller ej.
Vad är det för en router?
September 20, 2003
Otto78 wrote: Kan du inte nå Internet från den ena datorn överhuvudtaget nu när routern är inkopplad?
Använder du dynamiskt tilldelade IP-nummer på bägge datorerna?
Exakt hur lyder felmeddelandet från MSN?
Alltså, jag har inte ändrat någonting routerna har alltid funnits där och fungerat som det ska.
hursomhelst är problemet fixat, ringde till supporten och på något sätt hade vi fått nytt ip som tydligen inte kommit fram till min dator av någon konstig anledning.
Tack för tipsen i alla fall.
1 Guest(s)