November 26, 2002
Att han har LAN-port på mobot eller nätverkskort. Att nätkabel finns. Är det ADSL så antar jag att han skaffat modem redan. Sen får han ju all info från leverantören så det ska väl bara vara att köra. Se till att ha brandvägg aktiverat när ni pluggar i kabeln och uppdatera windows och brandväggar det första ni gör när kopplat upp.
Det ska väl inte vara så mkt mer.
November 16, 2003
John_lz wrote: Att han har LAN-port på mobot eller nätverkskort. Att nätkabel finns. Är det ADSL så antar jag att han skaffat modem redan. Sen får han ju all info från leverantören så det ska väl bara vara att köra. Se till att ha brandvägg aktiverat när ni pluggar i kabeln och uppdatera windows och brandväggar det första ni gör när kopplat upp.
Det ska väl inte vara så mkt mer.
Tack tack 🙂
Finns det någon speciell anledning att ha den firewall inpluggad när man pluggar in?
Förutom för virus o shit!
April 13, 2004
Det gäller att ha sp1 helst 2 installerat innan man går ut på nätet så det är läge att dra hem den före installation 😛
Winxp sp2 download:
http://www.microsoft.com/downl.....368d3cdb5a
November 16, 2003
Uppdaterat problem!
Såhär serre ut:
Dator 1: Har inkopplat Siemens Gigaset 505 och ett modem. Ibyggt Nforce nätverkskort.
Dator 2: Adapter ala "Semiens Adapter 18".
Jag har gjort allt jag kan för att länka ihop dessa datorerna men klarar det inte..
Räcker det att man kör "Skapa trådlöst nätverk" på D1 och sen sparar dem inställningarna på ett USB minne?
1 Guest(s)