September 3, 2003
Jag har ett par frågor om bredband..
Kan man få tillexempel 10mbit BBB i telejacket om man inte kan ha snabbare än 2mbit från Telia?
Använder inte andra bolag Telias telestationer och ledningar??
Är det någon som vet eller har kunnat beställa snabbare bredband från andra bolag än Telias hastigheter..
Det gäller endast bredband i telejacket nu...
April 1, 2001
Alla DSL operatörer använder samma telefonnät, som ägs av Skanova (dotterbolag till Telia). Ska man ha 10Mbit/s i båda riktningarna så måste telestationen man är ansluten till ha typ VDSL utrustning, samt att teleledningarna måste vara av god kvalite. Jag är inte säker på om man kan få högre hastighet av nåt annat bolag, men det är väl bara att ringa och höra efter.
February 16, 2004
Garm wrote: Jag har ett par frågor om bredband..
Kan man få tillexempel 10mbit BBB i telejacket om man inte kan ha snabbare än 2mbit från Telia?
Använder inte andra bolag Telias telestationer och ledningar??
Är det någon som vet eller har kunnat beställa snabbare bredband från andra bolag än Telias hastigheter..
Det gäller endast bredband i telejacket nu...
Troligtvis inte nån kunnat få snabbare än telia för är inde de som inte vill ge mer är kablar och andra fysiska detaljer som kan sätta emot.
Men kan ju hända att nån enstaka fått det.
September 3, 2003
joo.. jag har försökt ringa BBB men inte kommit fram.. har nu mailat så man får hoppas på svar..
Men det verkar som att det ska kunna gå.. trots allt så står det ju på BBBs hemsida att jag ska kunna få det.. så det finns ju iaf i någon telestation inom mitt postnummersområde..
May 1, 2002
hehe du körde på bostreams webtest va?
Bostream erbjuder xstream (2.5 mbps) till de flesta hushåll i Sverige om ja inte missminner mig. När jag ringde telia först, så nekade dom blankt, men det var inga problem att få bostream.
Bostream använder skanovas utrustning som om du kan få Telia Kan du få Glocalnet Telenordia, Tiscali, Bostream you name it... Jag kunde till och med få bostream via deras webbtjänst men in the real world så luras dom bara. Testa och sök på något nummer som du vet inte kan få telia adsl så kommer den säga Grattis! ... Det är skit dåligt....
1 Guest(s)