Bredband från TDC..?|Nätverk / Internet|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Bredband från TDC..?
Connection
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 81
Member Since:
August 25, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 4, 2006 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg en annons i en tidning från en bredbandsleverantör som heter TDC. Aldrig hört talas om dom men dom verkar ge mycket för pengarna. För 149:-/mån får man 28 Mbit/s, gratis modem, gratis inträde och ingen bindningstid!

Detta var iofs första halvåret (erbjudande).. men sen kostar det 299:-/mån vilket inte heller är mycket.

Nån som har erfarenhet av det här fenomenet som kan lägga in nån kommentar? Är det bra kvalitet? Varför är dom så billiga?

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1029955
April 4, 2006 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ÄR dom som köpte upp Adamo om jag inte minns fel.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Maansson
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 52
Member Since:
June 6, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1030316
April 6, 2006 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Connection wrote: Såg en annons i en tidning från en bredbandsleverantör som heter TDC. Aldrig hört talas om dom men dom verkar ge mycket för pengarna. För 149:-/mån får man 28 Mbit/s, gratis modem, gratis inträde och ingen bindningstid!

Detta var iofs första halvåret (erbjudande).. men sen kostar det 299:-/mån vilket inte heller är mycket.

Nån som har erfarenhet av det här fenomenet som kan lägga in nån kommentar? Är det bra kvalitet? Varför är dom så billiga?

Vad jag har fatta det som så vill dom pressa priserna, precis som alla andra företag 😕

Men du har ju 3 månaders uppsägning och jag har inte hittat något i deras avtal när jag skummade igenom det rätt så fort.

Kollade vad jag kunde få för speed och dom tippade på runt 16Mbit ca 2km från stationen. Så kolla upp hur långt du har till stationen dom använder sig av och sedan så får du se om det blir någon vidare speed eller inte. Glöm inte att ta allt dom säger och lovar med en nypa salt. Dom vill ju bara sälja...

Kan nog inte säga så mycket mera om dom nu iaf. Men gå in på deras sida och leta själv.

http://www.tdc.se

Du får gärna dela med dig om du hittar något mer matnyttigt på sidan.

jaff
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 57
Member Since:
January 27, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1031576
April 10, 2006 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Beträffande TDC så är det inget litet fuffensföretag. TDC är den danska motsvarigheten till Telia (om det är bra eller dåligt får var och en bedöma) och de har således en stor del av bredbandsmarknaden i DK och förhoppningsvis koll på tjänsten dom erbjuder..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 27
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL