June 30, 2003
Ok, jag ska snart flytta hemmifrån, till en egen lägenhet. 😛
I den lägenheten finns det bredband! 😀
Grejjen är bara den att jag kan inte få det att fungera... Jag har inte flyttat riktigt ännu så nu står det bara en gammal 233'a där.
Första gången jag testade så hade jag inte fått nån information, så då var jag ju osäker på hur jag skulle göra, och mycket riktigt så fungerade det inte.
Igår så var jag dock där igen med informationspapprena och jag gjorde exakt som det stod (detta är snabbvarianten, jag ville inte skriva allt så som det stod):
1. Ställ om IP't till "Erhåll IP automatiskt"
2. Kör Internetanslutningsguiden
3. (Stod inte med men jag vet att det behövs) Välj "ring aldrig upp någon anslutning".
4. Nu ska det bara vara att surfa enligt dem, men det kommer bara upp "Sidan kan inte visas".
Nån som har nåt svar på vad det kan vara för fel eller om ni behöver mer info så skriv!
September 18, 2002
uhm, antar att det är ett comhem abonemang vi snackar om?
är start sidan sen, och vilket OS har du?
June 30, 2003
pops wrote: uhm, antar att det är ett comhem abonemang vi snackar om?
är start sidan sen, och vilket OS har du?
Comhem... Nee, så långt som jag fattat det så är det ett lokalt bolag som håller i det som heter Bredbandsteknik om jag minns det rätt. Men det kanske bara är en mellanhand.
På den datorn kör jag Windows 98 andra versionen (Fast eftersom jag inte hade det när jag skulle installera vissa saker så är det numera en blandning av systemfiler från Windows 98 Första och Andra versionen + ME). På den datorn jag kommer att använda mest ligger Win 98 Första versionen...
June 30, 2003
ManicBlue wrote: Har du sett ifall du får någon ip då?....för att kolla i win98 gå in under start - kör och skriv winipcfg. Välj ditt nätverkskort i rullisten. Den ska inte börja på 169.xxx eller 000.xxx
Kör dom NAT så blir de förmodligen 192.xxx
Tack för det... Jag kommer att testa det nästa gång jag är där (troligen till helgen), men fortsätt komma med ideer!
1 Guest(s)